پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی یکشنبه 21 اسفند 1401

گزارش هواشناسی خراسان رضوی یکشنبه 21 اسفند 1401 حاکی از تداوم بارش هاست.
تصویر پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی یکشنبه 21 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا اوایل فردا بارش‌ها در برخی نقاط استان با رگبار باران و همراه با رعد و برق ادامه دارد، گفت: از فردا افزایش دما و هوای گرم را در استان شاهد خواهیم بود.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی خراسان رضوی اظهار کرد: با بررسی و نقشه‌های مدل هواشناسی تا اوایل فردا ۲۱ اسفندماه بارش‌ها در برخی نقاط استان با رگبار باران و همراه با رعد و برق ادامه دارد.

وی افزود: برای امشب تا صبح فردا تشدید مه و کاهش میدان دید را در نواحی مستعد استان خواهیم داشت. همچنین فردا در طول روز کاهش ابرناکی و جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه از فردا افزایش دما و هوای گرم را در استان شاهد خواهیم بود. برای فردا حداقل و حداکثر دما در مشهد ۹ و ۲۰ درجه و برای روز دوشنبه، ۹ و ۲۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دمای فعلی مشهد ۱۲ درجه است. برای امروز حداکثر۱۳ الی ۱۴ درجه و در سردترین ساعات امشب هشت درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده بیشترین وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته را از سبزوار با ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش کرد و توضیح داد: همچنین در بین ۱۸ ایستگاه در استان، بیشترین میزان بارش با ۱۱ میلی متر از نیشابور گزارش شده است.

وی مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۲ درجه گرم‎ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. دمای هوای مشهد در همین مدت بین ۱۱ و ۲۵ درجه بالای صفر بوده است.

منبع:ایسنا

466941