پیش بینی هواشناسی اردبیل جمعه 19 اسفند 1401

گزارش هواشناسی اردبیل جمعه 19 اسفند 1401 حاکی از جوی پایدار تا اواسط هفته آینده است.
تصویر پیش بینی هواشناسی اردبیل جمعه 19 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، سیاوش محمدی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته آینده جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری در سطح استان اردبیل حاکم خواهد بود.

وی افزود: تا صبح فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان ناپایدار بوده و ضمن وزش باد گاهی با سرعت تند، در بعضی ساعات بارش باران (در ارتفاعات بارش برف) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هرچند از عصر امروز در مناطق مرکزی از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد اما با تأکید بر هشدار صادره سطح نارنجی همچنان در بخش‌هایی از جنوب استان بارش متناوب باران غالباً به صورت موقتی و رگباری گاهی با شدت بیشتر انتظار می‌رود.

محمدی با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه هفته آینده وزش باد غالباً ملایم تا متوسط بوده و تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود، گفت: اما روزهای یکشنبه و دوشنبه با حاکمیت سامانه کم فشار در سطح زمین و وزش بادهای جنوبی پدیده غالب وزش باد در مناطق مرکزی با سرعت تند و افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان با فعالیت سامانه بارشی، طی دیشب تا صبح امروز در مناطق جنوبی و نواحی منتهی به کوهستان سبلان بارش قابل ملاحظه‌ای رخ داده که بیشترین بارش طی ۱۲ ساعت گذشته از ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیکی فیروزآباد کوثر و خلخال به ترتیب با ۳۱ و ۲۷ میلیمتر به ثبت رسیده است.

منبع:مهر

466660