پیش بینی هواشناسی اردبیل سه شنبه 16 اسفند 1401

گزارش هواشناسی اردبیل سه شنبه 16 اسفند 1401 حاکی از وزش باد جنوبی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی اردبیل سه شنبه 16 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، تندباد شدید همراه با خیزش گرد و غبار اردبیل را در نوردیده و باعث ایجاد اختلال در ترددها و فعالیت‌های روزمره مردم شد.

، تندباد شدید همراه با خیزش گرد و غبار اردبیل را در نوردیده و باعث ایجاد اختلال در ترددها و فعالیت‌های روزمره مردم شد.

وزش باد از دیشب آغاز شده و تاکنون ادامه دارد که طی ظهر امروز برای ساعاتی هوا تیره و تار شده و دقایقی به صورت واضح تاریک شد به طوری که ساکنان شهر اقدام به روشن نمودن چراغ‌های منزل نمودند.

هواشناسی استان اعلام کرده این وضعیت تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت و بر این اساس، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توصیه کردند گروه‌های حساسی چون کودکان و سالمندان در حد امکان از منازل خارج نشوند.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اردبیل اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی تا قبل از ظهر فردا (سه شنبه ۱۶ اسفند) غالباً نیمه ابری با وزش باد جنوبی شدید و با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی افزود: اوج سرعت وزش باد امروز بوده و لذا به هم استانی‌ها و دستگاه‌های خدمت‌رسان توصیه می‌شود هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴۸ و سطح نارنجی شماره ۴۹ استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در برخی نواحی جنوبی استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین روز سه شنبه (۱۶ اسفند) شاهد گذر سامانه بارشی زودگذری از استان خواهیم بود که موجب افزایش ابرناکی، کاهش محسوس دما، وزش باد شرقی (گاهی تند)، رخداد مه و رگبار باران (در ارتفاعات بارش برف) خواهد شد و شدت ناپایداری‌های این سامانه در مرکز و به‌ویژه جنوب استان انتظار می‌رود.

محمدی تشریح کرد: روز چهارشنبه (۱۷ اسفند) موقتاً از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود؛ اما روز پنج شنبه (۱۹ اسفند) سامانه بارشی دیگری استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که شدت این سامانه بارشی نیز در نواحی مرکزی و جنوبی بوده و قدری از سامانه اول ناپایدارتر خواهد بود و از روز جمعه (۲۰ اسفند) جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به دلیل وقوع این تندباد، طی اطلاعیه‌ای فعالیت حضوری در نوبت بعد از ظهر را تعطیل اعلام کرده و از دانش‌آموزان و معلمان کلیه مقاطع تحصیلی خواست فعالیت آموزشی مدارس را به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» ادامه دهند.

منبع:farsnews

466294