پیش بینی هواشناسی بوشهر چهارشنبه 10 اسفند 1401

گزارش هواشناسی بوشهر چهارشنبه 10 اسفند حاکی از تداوم وزش بادهای شمالی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی بوشهر چهارشنبه 10 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی وزش بادهای شمالی در این استان تا فردا چهارشنبه تداوم دارد.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه افزود: در این مدت سواحل استان بوشهر نیز تا حدودی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در برخی از ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر در نواحی جنوبی و شرقی استان، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از روز چهارشنبه تا جمعه وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام پیش بینی می‎شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در نواحی جنوبی و مناطق شرقی استان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران و رعدوبرق و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ و روی دریا و در سواحل جنوبی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر و در مناطق شرقی و جنوبی استان در هنگام وزش تندباد تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۲۵، جزر اول ساعت ۰۴:۲۰، مد دوم ساعت ۱۴:۱۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ خواهد بود.

منبع:ایرنا

465338