برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم؟

اگر میخواهید بدانید برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم بهتر است این 7 روش را امتحان کنید تا نیازی نباشد هزینه ای بابت لوله بازکنی پرداخت کنید.
تصویر برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، فرقی نمیکند سینک ظرفشویی، کفشور فاضلاب، لوله حمام یا توالت مسدود شده باشد، گرفتگی لوله فاضلاب باید فورا برطرف شود، اما لزومی ندارد در این مرحله با لوله بازکن تماس بگیرید. در اینجا 7 روش را توضیح دادیم که برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم. به این ترتیب خودتان در خانه میتوانید هر گرفتگی لوله فاضلابی را با کمترین هزینه باز کنید.

چرا لوله فاضلاب می گیرد

گرفتگی لوله باعث تخلیه کند فاضلاب می شود. زمانی که زباله ها در طول زمان در لوله فاضلاب جمع می شوند باعث مسدود شدن راه آب می گردند.

اگر با گرفتگی حمام رو به رو هستید، تجمع مو در لوله شایع ترین دلیل است. در صورتی که توالت ها ممکن است با دستمال کاغذی بگیرند. گرفتگی سینک هم میتواند بر اثر تجمع مواد غذایی بزرگ و همچنین روغن و چربی اتفاق بیفتد.

علائمی که نشان میدهد لوله فاضلاب شما گرفته

با فهمیدن این علائم متوجه میشید زمانش رسیده که گرفتگی لوله فاضلاب رو باز کنید:

  • آب توالت پایین نمیرود
  • زمان تخلیه آب در لوله های فاضلاب بیشتر از حد معمول است
  • انتشار بوی بد فاضلاب که نمیدانید از کجاست
  • پس زدن فاضلاب از لوله ها

هر موقع یکی یا چند مورد از این نشانه ها را دیدید یعنی لوله فاضلاب گرفته و باید سریعا اقدام به لوله بازکنی فوری نمایید.

اگر مشکوک به گرفتگی لوله فاضلاب هستید چه باید کرد؟

  1. لوله فاضلاب را برای گرفتگی های قابل مشاهده بررسی کنید. بسته به نوع گرفتگی که با آن مواجه هستید، به داخل فاضلاب نگاه کنید. در صورت نیاز از چراغ قوه استفاده کنید. هر چیزی را که می بینید و ممکن است مانع از ورود آب شود را بردارید.
  2. دوبار بررسی کنید که راه آب شما باز باشد. آیا در لوله جایی برای جریان آب وجود دارد؟ نحوه بررسی این موضوع به نوع تخلیه و دریچه ای که دارید بستگی دارد: برخی از لوله ها یک درپوش دارند که می توانید آن را باز کرده و کاملاً بیرون بیاورید. سینک ها دارای سیفون هستند که باید از خروجی فاضلاب جدا شود تا بتوان آن را بررسی کرد.

اگر گرفتگی های قابل مشاهده را برداشته اید و هنوز لوله گرفتگی داشت، وقت آن رسیده است که گرفتگی لوله فاضلاب را باز کنید.

7 روش باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

7 روش باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

یک جفت دستکش بپوشید و آماده شوید تا مشکل گرفتگی لوله را با روش های زیر باز کنید. این روش ها همگی تضمینی هستند و برای گرفتگی های جزئی بسیار موثر می باشند.

1. از فنر دستی استفاده کنید

فنر لوله بازکنی که برخی از مردم آن را با نام سیم هم میشناسند، یک ابزار قابل انعطاف و جمع شدنی است که در ابزار فروشی ها عرضه می شود. فنر را داخل لوله بفرستید و هر چیزی که در لوله گیر کرده را بیرون بکشید یا با ضربه شل کنید. از فنر دستی میتوانید برای باز کردن لوله فاضلاب توالت، سینک و حمام استفاده کنید. یادتان باشد فنر را بصورت چرخشی در لوله بفرستید تا گیر نکند. در آخر میتوانید برای شسته شدن لوله، یک کتری آب جوش هم داخل لوله بریزید.

2. تلمبه چاه بازکن را امتحان کنید

تلمبه ها فقط برای باز کردن توالت ها نیستند، از آنها میتوانید برای رفع گرفتگی سینک و کفشورها نیز استفاده کنید. برای بهترین مکش، یک تلمبه می خواهید که دهانه تخلیه را به طور کامل بپوشاند تا یک مهر و موم محکم ایجاد شود. حالا تلمبه را به بالا و پایین فشار دهید تا زمانی که احساس کنید آب در حال تخلیه شدن است. تلمبه را بردارید و بررسی کنید گرفتگی لوله باز شده یا نه. اگر مشکل رفع نشده بود دوباره این روش را تکرار کنید.

3. یک قابلمه آب جوش آماده کنید

اگر برای بازکردن لوله فاضلاب با فنر و تلمبه ناموفق بودید، آب جوش را امتحان کنید. ریختن آب جوش در لوله باعث نرم شدن عامل گرفتگی مثل چربی می شود. این روش برای رفع گرفتگی سینک و توالت بسیار مناسب است چون باعث نرم شدن گرفتگی و شل شدن آن می شود. بعد از ریختن آب جوش بهتر است 15 دقیقه صبر کنید. در صورت نیاز دو یا سه بار تکرار کنید.

4. محلول لوله بازکن طبیعی بسازید

لوله بازکن های اسیدی معمولاً آنطور که ادعا می شود کار نمی کنند و مملو از مواد شیمیایی مضر هستند. بسته به حالت گرفتگی، درست کردن محلول طبیعی با سرکه سفید و جوش شیرین می تواند به همان اندازه موثر باشد. 1 فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید و سپس 1 فنجان سرکه بریزید. ورودی فاضلاب را با استفاده از یک درپوش یا پارچه ببندید و اجازه دهید این مخلوط حداقل یک ساعت بماند. بعد از گذشت زمان، یک قابلمه آب جوش در لوله بریزید. در صورت لزوم تکرار کنید.

5. تمیز کردن اتصالات سیفون زیر سینک

گاهی اوقات گرفتگی فاضلاب در اتصالات سیفون زیر سینک ها رخ می دهد که به شکل U می باشند. یک سطل زیر سیفون قرار دهید تا آب و لجن داخل آن بریزد. از آچار استفاده کنید تا مهره های دو طرف لوله را شل کنید و با دست اتصالات را باز کنید. آب داخل لوله را در سطل خالی کنید و آن را از نظر گرفتگی بررسی کنید. سیفون را به خوبی تمیز کرده و بشویید. دوباره آن را وصل کنید.

6. با آویز لباس هر لوله ای را باز کنید

استفاده از آویز لباس یک روش معجزه آسا برای باز کردن گرفتگی هر لوله فاضلابی است. از این راه حل میتوانید برای باز کردن لوله سینک، توالت، حمام و تمام کفشورها استفاده کنید.یک آویز فلزی آماده کنید و خمیدگی های آن را صاف کنید. حالا انتهای آن را شبیه قلاب درست کنید تا بتوانید گرفتگی را بیرون بکشید. قلاب را درون لوله ببرید و سعی کنید گرفتگی را بگیرید و خارج کنید. در آخر لوله را با آب داغ بشویید.

7. با یک لوله بازکن تماس بگیرید

اگر همه موارد فوق تاثیری بر سرعت تخلیه آب نداشته است، وقت آن است که با یک متخصص چاه بازکنی تهران تماس بگیرید تا گرفتگی لوله فاضلاب را با استفاده از فنر لوله بازکنی به خوبی برطرف نماید.

3 نکته برای جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

3 نکته برای جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

1. از توری استفاده کنید. تقریبا در تمام لوله ها ممکن است مو ریخته شود. برای جلوگیری از این گرفتگی شایع میتوانید بر روی کفشورها و ورودی آب سینک توری قرار دهید. همچنین این ابزار میتواند جلوی ورود مواد غذایی را هم بگیرد.

2. هر چیز اضافی را در سطل زباله بریزید. خیلی ما ممکن است چیزهایی مثل پسماند مواد غذایی و تفاله چای را در سینک بریزند. همچنین یکی از شایع ترین موادی که در سینک ریخته می شود، روغن است. این مواد به سرعت رسوب می کنند و باعث گرفتگی لوله می شوند. به جای اینکه دنبال این باشیم برای بازکردن لوله فاضلاب از چه استفاده کنیم بهتر است این مواد در سطل زباله بریزیم تا گرفتگی ایجاد نشود.

3. نگهداری خوب میتواند جلوی گرفتگی را بگیرد. همیشه یک بطری سرکه سفید و مقداری جوش شیرین دم دست داشته باشید تا بصورت مرتب هر هفته یکبار از هر کدام 1 فنجان در لوله بریزید تا همه چیز پاکسازی شود. سپس بعد از 15 دقیقه آب جوش درون لوله خالی کنید. به این کار عادت کنید تا جلوی گرفتگی های مکرر لوله فاضلاب را بگیرید.

463929