از شایعه تا واقعیت گوشت ۵۰۰ هزار تومانی

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنچه درباره گوشت ۵۰۰ هزار تومانی منتشر شد، حاصل فضاسازی در فضای مجازی بود و فقط تصویر گوشت‌های گران‌قیمت را نمایش دادند.
تصویر از شایعه تا واقعیت گوشت ۵۰۰ هزار تومانی

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنچه درباره گوشت 500 هزار تومانی منتشر شد، حاصل فضاسازی در فضای مجازی بود و فقط تصویر گوشت‌های گران‌قیمت را نمایش دادند.

مسعود امراللهی افزود: این موضوع حاصل فضاسازی در فضای مجازی است و گوشت‌های انتخاب شده برای عرضه گران‌قیمت بودند.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده نیز از تلاش برخی شرکت‌های بسته‌بندی، بازاریان و سودجویان برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی خبر داد و گفت: این اقدام اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

منصور پوریان درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی، افزود: اکنون برخی شرکت‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌ها، شگردهایی برای افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کار می‌گیرند که در این شرایط اجحاف به مصرف کنندگان است.

این کارشناس حوزه دام و گوشت تصریح کرد: برخی افراد سودجو برای برهم زدن بازار گوشت قرمز به دنبال شگرد درج قیمت و خبرسازی وسیع در این حوزه هستند.

پوریان گفت: قیمت 500 هزار تومانی که برخی برای گوشت قرمز اعلام کردند برای ران بدون استخوان است در حالی که گوشت گوسفندی اساسا باید با استخوان به فروش برسد زیرا استخوان بخشی از گوشت گوسفندی خصوصا گوشت بره است.

وی افزود: بنابراین با جداسازی استخوان از گوشت عملا قیمت این محصول دو برابر افزایش می‌یابد یعنی قیمت اصلی هر کیلوگرم 250 هزارتومان به 500 هزارتومان می‌رسد.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده بر این باور است که برخی افراد سودجو با این شگرد و موج‌سازی رسانه‌ای و قیمتی در هفته‌های پایان سال، سعی در القا و ایجاد ذهنیت قیمت بالای گوشت را دارند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که دولت برای تنظیم بازار گوشت قرمز، مدتی است که ورود کرده و تلاش دارد بازار این محصول را برای شب عید و ایام نوروز تنظیم کند.

­بر اساس این گزارش ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: از یک شنبه به‌طور محدود گوشت گرم گوسفندی و گوساله با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی را 232 هزار تومان، گوشت گوساله داخلی را بین 215 تا 220 هزار تومان و گوشت وارداتی را زیر این قیمت اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: واردات روزانه گوشت گرم و فرآیند توزیع و عرضه در بازار برای کاهش قیمت آن تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

463451