ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای

امروزه استفاده از نرده‌های شیشه ای ساختمانی رو به افزایش است که دلیل آن را می‌توان هماهنگی مناسب و فوق‌العاده نرده شیشه ای با دیگر متریال‌ها و مصالح به کار رفته در درون ساختمان دانست.
تصویر ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای

به گزارش سایت خبری پرسون، همچنین لازم به ذکر است که نرده‌های شیشه ای به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص ذاتی برای استفاده در سراسر جهان از نظر کیفیت و زیبایی بسیار مطلوب و ایده آل هستند. تمامی نرده‌های شیشه ای همانند دیگر نرده‌های موجود به عنوان یک جان پناه درون ساختمان و بیرون آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از نرده‌ها نیز ضوابط و استانداردهای خاصی دارند که تمامی آن‌ها باید در زمان اجرا و نصب به طور کامل لحاظ گردند.

مهم ترین استاندارد نرده‌های شیشه ای

طبق آنچه که در مقررات ملی ساختمان‌ها نوشته شده، در هر بخشی از یک سازه ساختمانی راه پله، پشت بام‌ها، تراس‌ها و همچنین باید به طور کلی اختلاف ارتفاعی بیشتر از هفتاد سانتی متر وجود داشته باشد. شما باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از سقوط افراد و کاربران در نظر بگیرید. نصب نرده شیشه ای یکی از نوین‌ترین روش‌های جلوگیری از این اتفاقات خواهد بود.

ارتفاع استاندارد برای انواع نرده‌های شیشه ای

نرده‌های شیشه ای که در بازار موجود هستند اغلب ارتفاعی بین هشتاد تا صد و بیست سانتی متر دارند. شرایط محیطی نصب نرده شیشه ای، کاربری نرده و محل نصب آن از جمله عواملی بوده اند که نقش بسیار پر رنگی در مشخص نمودن ارتفاع ایفا می‌کنند. یکی از مهمترین نکاتی که در تعیین ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای تاثیرگذار بوده این است که اگر نرده‌های شیشه ای برای شما حکم جان پناه را داشته باشند، هیچ ممانعتی برای افزایش ارتفاع وجود نخواهد داشت به این معنا که در صورتی که شما از نرده شیشه ای برای محافظت از افراد و ممانعت از سقوط ناخواسته آن‌‌ها استفاده می‌نمایید، هر نوع از این محصول قابل استفاده است و هیچ محدودیتی در انتخاب ارتفاع وجود نخواهد داشت.

عوامل موثر بر ارتفاع نرده شیشه ای

همان طور که ذکر شد دو عامل اصلی که در تعیین ارتفاع نرده‌های شیشه ای تاثیرگذار هستند، مکان نصب نرده و نحوه به کارگیری آن‌ها است. هنگامی که از نرده شیشه ای به عنوان جان پناهی در پشت بام منزل خود استفاده می‌نمایید، باید در نظر داشته باشید که ارتفاع استاندارد این نرده برای نصب صد و بیست سانتی متر خواهد بود. ضمن این که این ارتفاع برای تمامی بام‌ها قابل اجرا است. انتخاب نرده‌های شیشه ای که از ارتفاع استاندارد کمتر بوده‌اند، هیچ گونه ایمنی را در هنگام بروز سانحه و مشکلات ایجاد نخواهد کرد.

طبق مقرارت، ارتفاع نرده ای که برای راه پله‌ها و سایر سطوح شیب دار منزل باید مورد استفاده قرار بگیرند، نود سانتی متر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این ارتفاع در تمامی وسایل، ابزار آلات و لوازمی که به عنوان جان پناه مورد استفاده قرار خواهند گرفت، کاملا ثابت بوده و هیچ گونه تغییر چشمگیری نخواهند داشت.

این ارتفاع‌ها کمترین ارتفاع نرده‌های شیشه ای هستند و انتخاب نرده‌های شیشه ای که ارتفاع بیشتری دارند، بدون هیچ مانعی خواهد بود. اگر در شرایط خاص نیاز به نصب نرده‌های شیشه ای با ارتفاع بیشتری باشد، در صورت در دسترس بودن نرده با ارتفاع مورد نظر در بازار، این کار امکان‌پذیر است. در بعضی از محیط‌های زندگی و مکان‌هایی که شرایط آب و هوایی آن‌ها بسیار متغییر است، شما باید از نرده‌های شیشه ای که از ارتفاع بیشتری برخوردارهستند استفاده نمایید؛ زیرا در این شرایط انتخاب نرده‌های مرتفع‌تر کارایی نرده شیشه ای را بسیار افزایش می‌دهند.

ارتفاع استاندارد نرده شیشه ای راه پله

با توجه به این موضوع که نرده‌ها یکی از مهمترین الزامات هر نوع راه پله ای محسوب می‌شوند، در نظر گرفتن ارتفاع استانداردی که برای نرده شیشه‌ای راه پله به ثبت رسیده هنگام ساخت و تولید سبب افزایش امنیت شما و سلامت افراد استفاده کننده خواهد بود. استاندارد ارتفاعی که برای نرده راه پله ذکر شده باید دست کم ۹۰ سانتی متر باشد. همچنین فاصله بین دو نرده عمودی که نصب شده نیز باید بیشتر از ۱۱ سانتی متر در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

نرده شیشه ای امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین و به روزترین نرده‌ها به شمار می‌روند. همچنین نرده‌های شیشه ای از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب هستند و بدون شک می‌توانند زیبایی سازه‌ها، محیط‌ها و ساختمان‌ها را تا حد چشمگیری افزایش دهند. این موضوع نیز سبب گردیده که هر روزه استفاده و کاربرد‌های فراوانی از این نرده‌ها را شاهد باشیم؛ بنابراین اگر شما نیز با توجه به ویژگی‌های نرده شیشه ای به آن علاقه‌مند شده‌اید، نسبت به تهیه و نصب آن اقدام نمایید.

462888