«محمدعلی باشه آهنگر» پس از دریافت سیمرغ:

همه این‌ها بچه‌های ما هستند /دلجویی و عذرخواهی راه حل است

صحبت های محمدعلی باشه‌آهنگر پس از دریافت سیمرغ بلورین برای «سینما متروپل» در ادامه آمده است.
تصویر همه این‌ها بچه‌های ما هستند /دلجویی و عذرخواهی راه حل است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی باشه‌آهنگر پس از دریافت سیمرغ بلورین برای «سینما متروپل» اعلام کرد گاهی می‌شود جلوی این اتفاقات را گرفت، با دلجویی و با عذرخواهی. بالاخره باید به یکی اقتدا کنیم. سردار سلیمانی می‌گفت همه اینها بچه‌های ما هستند.

با همراه شدن وزیر ارشاد و محمد خزاعی با هیأت داوران بخش سودای سیمرغ، سیمرغ بهترین کارگردانی به محمدعلی باشه آهنگر برای «سینما متروپل» اهدا شد.

باشه آهنگر پس از دریافت جایزه خود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: تک تک عوامل این فیلم زحمت کشیدند از فارابی هم تشکر می‌کنم. خاطره کوچکی می‌گیوم امیدوارم برداشت ناصواب از آن نشود. در زمان جنگ گاهی گردانی می‌خواست به عملیات برود، میدان مینی در برابرش دیده می‌شد که با وجود شناسایی قبلی بچه‌ها از آن منطقه، دیده نشده بود. بچه‌ها آن موقع نمی‌دانستند با این میدان مین‌ها چه کنند؟ از این اتفاقات زیاد افتاده است. خدا رحمت کند شهید پازوکی که می‌گفت گاهی میدان مین درست می‌کنیم و بعد نقشه در اختیار نداریم که آن را خنثی کنیم.میدان‌های مینی که عراقی‌ها می‌گذاشتند نقشه خاصی داشت که بچه‌های تخریب چی می‌دانستند.

وی ادامه داد: ما امسال دچار این میدان‌های مین شده بودیم. گاهی متوجه آن نشده بودیم گاهی خودمان چیده بودیم و گاهی دشمن زرنگی کرده بود و از آن استفاده می‌کرد. امسال با حادثه متروپل شروع شد که نماد بی‌توجهی به ساخت و ساز بود. که ماه‌ها آبادان گرفتارش شد. بی‌توجهی در بزنگاه‌ها دردسرساز است. بچه‌های ما در خیابان گرفتار شدند. گاهی می‌شود جلوی این اتفاقات را گرفت، با دلجویی و با عذرخواهی. بالاخره باید به یکی اقتدا کنیم. سردار سلیمانی می‌گفت همه اینها بچه‌های ما هستند.همه این‌ها دختران و پسران ما هستند. ایرانی و مسلمان و شیعه هستند. وقتی اتفاقی می‌افتد، کجا باید دستی را بگیریم. دیر بشود هم فایده‌ای ندارد. معلوم است سرویس‌های بیگانه استفاده می‌کنند.

این کارگردان تأکید کرد: باید از تمام مردم ایران عذرخواهی کرد. از تک تک مردم ایران که بچه‌های آن‌ها روی زمین افتادند، از نیروهای امنیتی عذرخواهی می‌کنم که این کشور برای همه است اگر دیر شود جمع شدنی نیست.

وی در پایان گفت: نکته دوم این است که وقتی آبادان گرفتار جنگ بودند آذربایجانی‌ها و مهدی باکری‌ها به ما کمک کردند. الان آذربایجان گرفتار زلزله است من چیزی به جز این جایزه ندارم که تقدیم آن‌ها کنم. آنهایی که جنگیدند و هنوز نگهبان مرزهای شمالی ما در منطقه قفقاز هستند. امیدوارم زنده باشم و درباره قفقاز فیلم بسازم.

منبع: خبرآنلاین

462278