در نشست خبری مدیر عامل بیمه ایران عنوان شد:

از راه اندازی سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی تا غیر حضوری شدن فرایند دریافت خسارت بیمه گذاران

مدیر عامل بیمه ایران از راه اندازی سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی حوزه بیمه های درمانی بیمه ایران و غیر حضوری شدن فرایند دریافت خسارت بیمه گذاران این رشته در آینده نزدیک خبر داد.
تصویر از راه اندازی سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی تا غیر حضوری شدن فرایند دریافت خسارت بیمه گذاران

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن شریفی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران، با بیان این مطلب در نشستی خبری، به تشریح سیاست ها و اهم اقدامات انجام شده در 10 ماهه امسال پرداخت و گفت: در سیزده ماهی که از تصدی مدیریتی اینجانب می گذرد، همراه تمامی همکاران تلاش کرده ایم که با رویکردی جدید بتوانیم، به بضاعت خودمان، حال صنعت بیمه را به سمت و سوی شرایطی که از گلایه ها و مشکلات بیمه گذاران به ویژه در حوزه پرداخت خسارت بکاهد، تغییر دهیم. به همین خاطر تلاش کرده ایم در این مدت، بیشتر تمرکز خود را بر روی ارائه بهترین خدمات به ذی نفعان و بیمه گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن بگذاریم.

وی با اشاره به آسیب شناسی مشکلات از طریق برقراری ارتباطات گسترده با ذی نفعان، به ویژه همکاران نماینده در سراسر کشور و برطرف کردن ضعف ها و نواقص احتمالی که توسط ایشان به عنوان تلاشگران صف اول فروش و ارتباط با بیمه گذاران مطرح شده است، افزود: یکی از بزرگترین معضلات عنوان شده که در صنعت بیمه عمومیت دارد و مورد گلایه بیمه گذاران خرد و کلان بوده، موضوع کندی و نواقص فرایند پرداخت خسارت بوده است. به همین خاطر سامانه الکترونیکی پرداخت خسارت بر خط و غیر حضوری از طریق «سامانه بیمه ایران من» طراحی و 15 آبان امسال توسط وزیر محترم اقتصاد رونمایی شد.

شریفی در تشریح جزییات این طرح اضافه کرد: این سامانه از چند ماه قبل از رو نمایی مراحل آزمایشی و تکمیلی خود را آغاز کرده بود؛ به این صورت که مردم و بیمه گذاران در سراسر کشور و در زمینه دریافت خسارت ثالث و بدنه، با نصب و مراجعه به این اپلیکیشن دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب پرداخت خسارت بیمه ایران نداشته و ندارند و شاید در کمتر از پنج دقیقه بتوانند با بارگذاری مدارک و عکس صحنه تصادف خودرو، اعلام خسارت کرده و بدون مراجعه به شعبه مراحل دریافت خسارت، از بازدید خودرو توسط کارشناس تصادفات بیمه ایران تا واریز مبلغ خسارت به شماره حساب زیاندیده را طی کنند. به این ترتیب موضوعی که در حالت عادی احتمالا هفت – هشت روز طول می کشید، امروز در بیمه ایران کمتر از یک روز طول می کشد. به همین خاطر توصیه می شود بیمه گذاران محترم سامانه بیمه ایران من را روی گوشی های موبایل، تبلت و . . . نصب کنند تا از مزایای بی شمار این خدمت بیمه ایران بهره مند شوند.

مدیر عامل بیمه ایران گفت: البته بیمه ایران در حال راه اندازی سامانه الکترونیکی مشابهی در زمینه بیمه درمان است که در چند روز آینده رو نمایی می شود. به این ترتیب مردم عزیز بیمه گذار در رشته بیمه های درمانی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در هیچ یک از شعب نخواهند داشت و می توانند از منزل اعلام خسارت کرده و با بارگذاری مدارک و اسناد خود دریافت خسارت کنند.

وی تعداد پرونده های خسارت تشکیل و پرداخت شده در حوزه بیمه های شخص ثالث و بدنه از طریق سامانه بیمه ایران من را تا کنون بیش از 60 هزار فقره اعلام و اظهار کرد: بیمه ایران همان طور که در شورای عالی بیمه توسط اینجانب اعلام شده آمادگی دارد این نرم افزارها و اپلیکیشن ها را به طور رایگان در اختیار صنعت بیمه قرار دهد تا بابی باشد برای آغاز تعاملات گسترده تر شرکت های بیمه کشور در جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر تا از موازی کاری ها هم کاسته شود.

رییس هیات مدیره بیمه ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به رشد شاخص های عمده اقتصادی در بیمه ایران، افزود: به طور مثال در 10 ماهه امسال با تلاش تمامی همکارانم در سراسر کشور، شاهد فروش بیش از 37 هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه در تمامی رشته ها بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش نشان می دهد. البته، این مبلغ تا 14 بهمن ماه جاری به 39 هزار میلیارد تومان رسیده است. در این مدت، همچنین بیش از 20 هزار میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت شده است و توفیق داشتیم در این زمینه ضمن کاهش بسیار خوب حجم خسارت های معوق، باری از دوش دولت مردمی در زمینه پرداخت خسارت برداریم.

شریفی در ادامه با ابراز تسلیت به بازماندگان درگذشتگان زلزله اخیر شهرستان خوی، به حضور خود و مدیران و همکاران بیمه ایران استان و شهرستان خوی در مناطق زلزله زده اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه حضور دلگرم کننده همکاران و رسیدگی فوری به پرونده های خسارت با اقبال مردم زیاندیده و مقامات کشوری و استانی همراه بود.

مدیر عامل بیمه ایران در ادامه با اشاره به توانمندی مالی بسیار خوب بیمه ایران و صنعت بیمه کشور در جبران خسارت های خرد و کلان زیاندیدگان که کمک حال مردم و دولت مردمی سیزدهم است، گفت: همچنین، برای نخستین بار از زمان هشتاد و هفت ساله تاسیس بیمه ایران، موضوع تفویض اختیار به صورت جدی در دستور کار مدیریت جدید بیمه ایران قرار گرفت و جامه عمل پوشید. به این ترتیب، اختیارات فنی برای نخستین بار به صورت سیستمی و الکترونیکی، حتی به دور افتاده ترین شعب در اقصی نقاط کشور تفویض شد. البته از معاونت ها و مدیران کل ستادی نیز خواسته شده ضمن تفویض اختیارات بیشتر به همکاران، به تقویت بخش های نظارتی بپردازند.

وی سفرهای استانی خود و مدیران ارشد بیمه ایران را که به تاسی از سیاستهای دولت مردمی سیزدهم انجام شده را از دیگر اقدامات موثر و مفید دوران مدیریت جدید خواند که تا کنون با سفر به 12 استان و بازدید از شعب آنها و گفتگوی مستقیم با همکاران و مردم تحقق یافته است.

وی در باره طرح های عمرانی شرکت گفت: در مدت کوتاه سیزده ماه اخیر پروژه های ساختمانی زیادی به ویژه در استان ها و شهرستان ها افتتاح شد. به طور مثال، در این مدت 5 پروژه ساختمانی نوساز گشایش یافته است و ان شاء ا. . . تعداد 2 پروژه ساختمانی هم در ایام مبارک دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین تعداد 7 پروژه در دست اقدام و 21 پروژه نوسازی و بازسازی و تعمیرات درحال اجراست که با توجه به گستردگی شعب باید بسرعت به اتمام رسیده و به بهره برداری برسند.

شریفی در ادامه به موضوع بیمه نامه های عمر 60 هزار نفر از پرسنل وزارت نیرو و شرکت های تابعه آن و موضوع انقضای قرارداد آنها که اخیرا عنوان شده پرداخت و گفت: مبلغ بازخرید سرمایه این بیمه نامه ها در مجموع مبلغ سنگینی معادل 600 میلیارد تومان بوده است که فقط ظرف دو رو گذشته کل این مبلغ به حساب ذی نفعان واریز شد که از توانمندی بالای بیمه ایران در پرداخت های با ارقام بسیار بالاحکایت دارد.

رییس هیات مدیره بیمه ایران گفت: پاسخگویی بیست و چهار ساعته به ذی نفعان از طریق مرکز تماس بیمه ایران، ایفای نقشی پررنگ در چارچوب مسئولیت های اجتماعی (مثل مشارکت در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و...)، انتصاب یک مدیر کل خانم برای نخستین بار در بیمه ایران ‏(در اداره کل بیمه ایران ‏سیستان و بلوچستان)، نظام مند ساختن انتصابات بر اساس معیار های علمی با راه اندازی کانون ارزیابی به کمک اساتید دانشگاهی و به سرانجام رسیدن وصول مطالبات بیمه ایران از بنیاد شهید به مبلغ 1100 میلیارد تومان که بنا به قول مسئولان ذی ربط، در لایحه بودجه سال 1402 کل

کشور گنجانده شده، از جمله دیگر اقدامات بیمه ایران در سال جاری بوده است.

شریفی اضافه کرد: شرکتی در بیمه ایران تاسیس شده است که برای همیشه معضل انبار کردن داغی ها و ضایعات خودروها را در بیمه ایران حل کرده است. این شرکت موظف به جمع آوری و پودر کردن ضایعات فلزی و پلاستیکی و فروش آن به کارخانه های نیازمند به این محصولات است و دیگر شرکت های بیمه نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

رییس هیات مدیره بیمه ایران در پایان با اشاره به طراحی چند محصول جدید در رشته بیمه های زندگی و تمهیدات اندیشیده شده برای بالا بردن سهم آن در پرتفوی شرکت که هم اکنون به 10 درصد رسیده است، از زیان انباشته بیمه ایران سخن گفت و افزود: توانگری مالی بیمه ایران برای امسال از سوی بیمه مرکزی ایران در سطح یک ارزیابی و اعلام شده است. اما، مبلغ زیان انباشته بیمه ایران نیز هم اکنون به 8700 میلیارد تومان رسیده که مبلغ بسیار زیادی است. امسال بیمه ایران از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و خزانه دار کل کشور در جلساتی فشرده درخواست کرده است چنانچه در پایان هر سال شرکت سودی را بدست آورد، ابتدا این سود برای مستهلک کردن بخشی از زیان شرکت اختصاص یابد که اگر با قول هایی که داده شده این اتفاق تحقق یابد ، امیدواریم حداکثر ظرف 3 سال آینده زیان انباشته شرکت برطرف شود.

بنا به این گزارش، در پایان این نشست رسانه ای که با حضور صفرزاده معاون فنی، خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها، سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری، رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و سیاح مدیر کل رواط عمومی بیمه ایران برگزار شد، مدیر عامل و معاونان ایشان به سوالات خبرنگاران پاسخ مقتضی ارائه کردند.

461772

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون