پیش بینی هواشناسی لرستان سه شنبه 18 بهمن 1401

گزارش هواشناسی لرستان سه شنبه 18 بهمن 1401 نشان دهنده این است که رگبار برف در راه است.
تصویر پیش بینی هواشناسی لرستان سه شنبه 18 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون،مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از مناطق این استان و رگبار برف در نواحی سردسیر خبر داد. بهروز مرادپور در خرم‌آباد با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به لرستان اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی شاهد ورود امواج اولیه سامانه بارشی به جو این استان هستیم که برای نقاط مختلف علاوه‌بر ابرناکی و وزش باد شدید، بارش‌هایی به‌صورت پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه بارش‌های سامانه بارشی جاری در مناطق کوهستانی، نواحی سردسیر، نقاطی از شهرهای شمالی و شرقی به‌صورت رگبار برف است، افزود: از فردا سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه جاری شاهد تقویت فعالیت این سامانه بارشی خواهیم بود که در برخی از نواحی لرستان بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی را از مخاطرات سامانه بارشی جاری برشمرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی هشدار نارنجی در برخی از مناطق لرستان به‌دلیل تقویت احتمالی شرایط بارشی بیان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی این سامانه در نظر گرفته شود.

منبع:تسنیم

461500