فصل‌های زندگی انسان‌ها

در این دنیا دو چیز بهترین هستند؛ زندگی کردن از سر شوق، خندیدن از ته دل.

تصویر فصل‌های زندگی انسان‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، قربانعلی تنگ شیر در یادداشتی نوشت: فصل‌ها برای درختان تکرار می‌شود؛ هزاران سال درختان برای ماندن آمده‌اند اما فصل‌های زندگی آدمی تکرار نمی‌شوند.

کودکی، جوانی و میانسالی یک بار تجربه می‌شوند چرا که تقدیر آدمی عبور کردن است نه ماندن، پس نیکو فکر کنید و صبور باشید.

همنورد به آدم‌هایی که با همدیگر کوهنوردی می‌کنند، می‌گویند. همنورد یعنی تمام پستی‌ها و بلندی‌ها و فراز و نشیب‌ها را در کنار هم در نوردیدن. پشت و پناه هم بودن، کنار هم پا به پای هم راه رفتن در سخت‌ترین مسیرها و دشوارترین گردنه‌ها هوای هم را داشتن و تمام دار و ندار خود را با دیگران قسمت کردن.

همه اینها یک معرفت و سبک زندگی است؛ چه خوب می‌شد اگر آدم‌ها به جای هم وطن بودن، هم مذهب بودن، هم‌نژاد بودن و همجنس بودن همنورد هم بودند. در فراز و نشیب‌های زندگی چه خوب می‌شد اگر آدم‌ها همنورد هم بودند.

رابطه‌ها هیچگاه با مرگ طبیعی نمی‌میرند رابطه‌ها با خودخواهی، بداخلاقی، غفلت، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی از بین میروند. چون به هیچ هدف بزرگی بدون تلاش نمی‌توان دست یافت، باید افکار خودمان را تغییر دهیم تا احساس‌ عدم اطمینان نکنیم.

چهره داشته باشیم یعنی بی‌هویت در اجتماع زندگی نکنیم زیرا انسان بی‌چهره بی‌معناست؛ بی‌چهره بودن به معنای نبودن است؛ باید بدانیم فصل‌های زندگی تکرار نشدنی است. در این دنیا دوچیز بهترین هستند؛ زندگی کردن از سر شوق، خندیدن از ته دل.

منبع: آفتاب یزد

460809