بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مربوط به کدام برند است؟

بهترین دستگاه حضور و غیاب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ بهترین برند تولید کننده دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره کدام برند است؟
تصویر بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مربوط به کدام برند است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟ به نظر شما بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چه ویژگی‌هایی دارد؟ دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از سیستم‌های کنترل تردد بیومتریک است که از فناوری هوشمندی استفاده می‌کند. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به‌خاطر وجود سنسور های قوی و پیشرفته، خواستار زیادی در شرکت های مختلف دارد. سنسور هایی که در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره حرفه‌ای استفاده می‌شود، تفاوت افراد را با عکس تشخیص می‌دهد.

حتی برخی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره، توانایی شناسایی افراد را با ماسک یا عینک هم دارند. از برترین مزیت هایی که می‌توان در توصیف سیستم کنترل تردد پرسنل مدل تشخیص چهره عنوان کنیم، این است که توانایی شناسایی ۵ نفر را به‌صورت هم‌زمان دارد. شناسایی هر نفر در کمتر از ۰٫۲ ثانیه انجام می‌شود. از این رو می‌توان گفت که اگر شما در حال حرکت هم باشید، سیستم حضور و غیاب مدل تشخیص چهره امکان ثبت ورود و خروج شما را دارد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

دستگاه حضور و غیاب چیست؟ در مورد دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره چه اطلاعاتی دارید؟ همان‌طور که می‌دانید، مدیران برای بررسی و سازماندهی کارکنان خود نیاز به دستگاه حضور و غیاب دارند. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، از زیرمجموعه ‌های دستگاه حضور و غیاب بیومتریک است که دقت بالایی دارد و از سنسور های حرفه‌ای در آن استفاده شده است. سیستم کنترل تردد تشخیص چهره، با اسکن چهره کارکنان ورود و خروج آنها را ثبت می‌کند. کارکنان در مقابل سنسور تشخیص چهره ایستاده و سپس تصویر آنها با تصویر ثبت شده در اطلاعات پایگاه‌داده بررسی می‌شود. در نتیجه اگر خطایی وجود نداشته باشد، ساعت ورود یا خروج آنها ثبت می‌شود. البته این نکته را فراموش نکنید که طی شدن این مراحل زمان بسیار کمی می‌گیرد. سنسورهایی که در سیستم ساعت‌زنی مدل تشخیص چهره تعبیه شده است، امکان تشخیص افراد را حتی با عینک، ماسک، ریش و ... دارد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دو نوع دارد که شامل دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استاتیک است.

این دستگاه در پایان ماه، اسامی کارکنان و پرسنل را به همراه روزهای غیبت، میزان تأخیر و ساعت ورود و خروج به مدیریت خواهد داد.

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

ویژگی های بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

همان‌طور که در فوق گفتیم، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جزء دستگاه های ساعت‌زنی بیومتریک است. نکته جالب سیستم حضور و غیاب مدل تشخیص چهره این است که می‌تواند دما و تب بدن شمارا بسنجد. با مقابل سنسور های دستگاه قرار گرفتن، می‌توانید میزان تب بدن خود را ببینید. سیستم های پیشرفته بیومتریک، درصد خطای خیلی کمی دارند. زیرا سنسور هایی که در این دستگاه های کنترل ورود و خروج استفاده می‌شود، بسیار قوی هستند. دستگاه ساعت‌زنی تشخیص چهره هم مجهز به سیستمی دقیق است. امروزه با رواج پیداکردن بیماری کرونا و ویروس های مختلف، هرچه تماس کمتری با اطراف خود داشته باشیم بهتر است. درنتیجه استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می‌تواند جایگزین بهتری برای دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی باشد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نیازی به تماس داشتن با دستگاه ندارد و از فاصله دور، امکان بررسی چهره شمارا خواهد داشت. در صورتی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب جدید را دارید، می‌توانید ویژگی­های سیستم ورود و خروج تشخیص چهره را با معیار های زیر بسنجید.

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، باید قابلیت شناسایی و اسکن کیو ار کد را داشته باشد.
  • سیستم کنترل ورود و خروج تشخیص چهره پیشرفته، توانایی تشخیص افراد با استفاده از ماسک، عینک، پیرسینگ، آرایش، ریش و ... دارد.
  • سیستم ساعت زنی تشخیص چهره حرفه‌ای، مجهز به دوربین WDR است. دوربین WDR می‌تواند کارکنان را در تاریکی مطلق هم تشخیص دهد.
  • دستگاه کنترل تردد پرسنل مدل تشخیص چهره جدید، می‌تواند 5 نفر از کارکنان را به صورت هم‌زمان شناسایی کند. شناسایی هر نفر طی ۰٫۲ ثانیه انجام می‌شود.
  • سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره، امکان قفل شدن صفحه نمایش را می‌دهد که می‌توانید از تشخیص چهره های اتوماتیک جلوگیری کنید.
  • از مهم‌ترین ویژگی های سیستم تشخیص چهره حضور و غیاب، تماس نداشتن با دستگاه است.
  • دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره می‌تواند درجه تب شمارا بسنجد.
  • سرعت کار دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بسیار بالاست. زیرا نیازی به رمز ندارد و بدون تماس به دستگاه روشن شده و تشخیص چهره را انجام می‌دهد.
  • سیستم حضوروغیاب تشخیص چهره نیازی به نظارت ندارد و به‌صورت خودکار اطلاعات را ثبت و نگهداری می‌کند.

ویژگی های بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استاتیک یا داینامیک؟

همان‌طور که در بالا گفتیم، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دارای دو مدل است. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک نسبت به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استاتیک، جدیدتر است و به‌عنوان نسل جدید تکنولوژی سیستم ساعت زنی تشخیص چهره شناخته می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک، امکان ثبت و تشخیص چهره افراد را در هر حالتی دارد. برای مثال می‌تواند آقایان را با ریش یا سبیل و خانم ها را با آرایش به خوبی تشخیص دهد. حتی اگر کارمندی گاهی اوقات از عینک یا ماسک استفاده کند، به راحتی با استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک قابل تشخیص است.

جالب است بدانید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک به قدری توانایی تشخیص دارد که دوقلوهای همسان را هم تشخیص می‌دهد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک افق فراویژن با استفاده از سنسور هایی قوی و کیفیتی تضمینی تولید می‌شود.

برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب استاتیک، باید در فاصله 30 سانتی‌متری از دستگاه ایستاده باشید. دستگاه حضور و غیاب داینامیک فاصله 1.5 تا 3 متر را برای ثبت ورود و خروج کارکنان بررسی و ثبت می‌کند.

مراحل کار سیستم تشخیص چهره

سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره، همانند یک اسکنر معمولی نیست. مراحل مختلفی طی می‌شود تا تشخیص چهره افراد و کارکنان انجام شود. البته این مراحل در چند ثانیه و با سرعت بالا انجام می‌شود. سیستم‌های تشخیص چهره از روش‌های مختلفی برای ثبت هویت افراد و تطبیق مجدد استفاده می‌کنند. این روش‌ها ممکن است نقشه برداری از اجزای صورت باشد یا تصویربرداری حرارتی و ...

در ادامه مراحل کار سیستم تشخیص چهره را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا سیستم ردیابی چهره را انجام می‌دهد. تصویر یا ویدئو فرد را گرفته و چهره را شناسایی می‌کند.
  • داده‌ها (اسکن تصویر و جزئیات صورت) به صورت یکسان در رزولوشن، روشنایی و ... قرار می‌گیرند.
  • در این مرحله بیت‌ها شناسایی شده و تصویر چهره استخراج می‌شود.
  • ویژگی های منحصر به فرد شخص تطبیق پیدا می‌کند و تشخیص چهره صورت می‌گیرد.

قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

قیمت یکی از مسائل بااهمیت در خرید دستگاه حضور و غیاب است. البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای خرید سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره باکیفیت، باید هزینه کنید. رنج قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و نسبت به برند و امکانات متغیر است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت سیستم حضور و غیاب نقش دارد. برای مثال برخی از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره دارای دوربین هستند. دسته‌ای از این دوربین ها توانایی تشخیص چهره را در تاریکی مطلق دارند. برخی دیگر از این دوربین ها می‌توانند در تغییرات نوری زیاد، چهره افراد را شناسایی کنند. قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک کمی بالاتر است؛ این افزایش قیمت به دلیل قابلیت های به روز و تکنولوژی پیشرفته آن است. البته اختلاف قیمت بین دو دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک افق فراویژن و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استاتیک افق فراویژن زیاد نیست.

قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

امنیت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن

دستگاه تشخیص چهره داینامیک و استاتیک افق فراویژن در دسته دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک قرار می‌گیرد. قبل‌تر گفتیم که سیستم های حضور و غیاب تشخیص بیومتریک از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. سیستم های بیومتریک، به خاطر استفاده از ویژگی های شخصی و منحصر به فرد، تقلب بین کارکنان را به حداقل رسانده‌اند. سیستم ساعت زنی تشخیص چهره افق فراویژن، امکان تقلب در ورود و خروج را به حداقل رسانده است. در گذشته نه چندان دور، امکان ورود و خروج با تصویر امکان‌پذیر بود و دستگاه تفاوتی میان فرد واقعی و عکس شخص را متوجه نمی‌شد. در آن نمونه های اولیه دستگاه های حضوروغیاب که کیفیت و امنیت بالایی نداشت، از این مشکلات در بین سازمان پیش می‌آمد.

اما با آپدیت جدیدی که در دستگاه کنترل ورود و خروج تشخیص چهره لحاظ شده است، تفاوت میان عکس و فرد واقعی تشخیص داده می‌شود. در صورتی که تصویر یا عکس شخص به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن نشان داده شود، دستگاه خطا داده و هیچ گونه ثبت هویتی انجام نخواهد داد. پیشرفت تکنولوژی در سیستم حضوروغیاب افق فراویژن تشخیص چهره، موجب جداسازی تصاویر یک‌بعدی، دوبعدی و سه‌بعدی می‌شود. البته ممکن است هنوز هم هکر یا کسانی باشند که به دنبال روش های مختلف از جمله گرفتن ویدئوی کوتاه یا پرینت سه‌بعدی برای دور زدن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باشند.

البته توجه داشته باشید که دستگاه هایی که جزء دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک نیستند، امکان تقلب کردن به راحتی صورت می‌گیرد. برای مثال دستگاه حضور و غیاب کارتی، با استفاده از کارت شخص و بدون حضور او، هویت فرد در ساعت مشخص ثبت می‌کند. پس می‌توان گفت امنیت و جلوگیری از تقلب در دستگاه های حضوروغیاب تشخیص چهره بسیار بالاتر است.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن

افق فراویژن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داینامیک و استاتیک را دارد. برای خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، می‌توانید از طریق وب سایت افق فراویژن سفارش خود را ثبت کنید. افق فراویژن تولیدکننده انواع مختلف سیستم حضوروغیاب است که ۱۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارد. البته انواع مختلفی از دستگاه های ورود و خروج را هم تولید کرده است. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن با استفاده از بهترین قطعات ساخته شده است که نتیجه آن کیفیت مرغوب است. لازم است بدانید، افق فراویژن تاکنون مشتریان رضایتمند زیادی داشته است. افق فراویژن و آلتون نتورک، هر دو به عنوان تولیدکننده دستگاه حضور و غیاب، فروش دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را هم بر عهده دارند. جنس دستگاه تشخیص چهره حضور و غیاب افق فراویژن از پلاستیک فشرده و طلق یک رنگ است. سنسور نوری که در سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده می‌شود، غیر قابل تقلب و هک است. تعداد چهره ای که سیستم حضور و غیاب می تواند ثبت کند 700 عدد است.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن از برندهای محبوب و پرطرف‌دار است که به دلیل رضایت بین کاربران به عنوان یکی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره شناخته شده است. افق فراویژن سعی کرده است تا با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت، بهترین دستگاه های حضوروغیاب تشخیص چهره را تولید کند و زمینه فعالیت خود را در تمام دسته­بندی دستگاه های حضور و غیاب گسترده کرده است. سیستم ورود و خروج تشخیص چهره افق فراویژن با نرم افزار های مختلف حضور و غیاب سازگاری دارد و هیچ مشکل یا باگی برای متصل شدن دستگاه حضور و غیاب به نرم افزار وجود نخواهد داشت. سیستم تشخیص چهره داینامیک افق فراویژن بسیار پیشرفته است و توانسته شخص واقعی را از عکس تشخیص دهد.

در انتهای ماه می توانید به صورت کامل گزارش گیری کنید و میزان غیبت، تاخیر و ساعت ورود و خروج کارمندان خود را بسنجید. این امارگیری اخر ماه به تعیین میزان حقوق کمک می کند. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره پیشرفته افق فراویژن، امکان بررسی سلامت بدن ( دما و میزان تب ) را هم مشخص می کند.

از فوق العاده ترین مزیت هایی که سیستم کنترل حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن دارد، این است که می تواند طی یک دقیقه 20 تا 30 هویت و چهره را تشخیص دهد. سرعت فوق العاده سیستم ساعت زنی تشخیص چهره مناسب شرکت و سازمان های بزرگ است. با استفاده از دستگاه کنترل ورود و خروج تشخیص چهره افق فراویژن، سرعت بالاتری در ثبت هویت افراد خواهید داشت و شلوغی در کنار سیستم حضور و غیاب پیش نخواهد آمد.

منبع: شرکت افق فراویژن ofv-co.com

407598