آنچه در پنجمین روز تئاتر فجر خواهد گذشت

برنامه اجراهای پنجمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ادامه آمده است.
تصویر آنچه در پنجمین روز تئاتر فجر خواهد گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، پنجمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر امروز در مجموعه و سالن های مختلف از جمله تئاتر شهر، تالار وحدت، مولوی، ایرانشهر، تالار حافظ و پهنه رودکی با ۷ اثر نمایشی در بخش صحنه ای و ۳ اثر نمایشی در بخش اجراهای خیابانی میزبان علاقه مندان نمایش است.

نمایش «ایرانیان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد در یک تک سانس ساعت ۲۰ در تالار وحدت اجرا می شود تا دومین روز اجرای خود را پشت سر گذارد.

تازه‌ترین تجربه این کارگردان پیشکسوت تئاتر و به‌تعبیری تاریخ شفاهی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصویرگری روایت حقایق پنهان از کشتار زنان و کودکان علوی به دست هارون خلیفه عباسی تا به قدرت رسیدن پسرش مأمون عباسی است. این نمایش به دستور سفر اجباری حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) از مدینه به خراسان می‌پردازد. سفری عجیب و تأثیرگذار که فرجامش با نقش و جایگاه ویژه ایرانیان نابودی دسیسه‌های مأمون و یارانش است.

«کرنر زیر درختان بلوط» نویسنگی و کارگردانی اصغر خلیلی از ایلام دیگر نمایش امروز است که در دو سانس ساعت ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

«در و گبر و یک قرص نان» به نویسندگی و کارگردان داوود فتحعلی بیگی از کرج در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی تئاتر شهر، «مادرم زری سر زا رفت» نویسنده محمود خرم آزادی کارگردان داود پارسا از گچساران ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر، «لابیرنت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی از ارومیه ساعت ۱۶ و ۱۹ در تالار مولوی، «شاه اسماعیل» به نویسندگی علی حسن زاده و کارگردانی غریب منوچهری از پارس آباد ساعت ۱۷ و ۲۰ در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر و «هفت شبانه روز» نوشته فروزان حسینی و مهدی روزبهانی به کارگردان آرش رضایی از کرج ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرایی می شوند.

تالار سایه امروز میزبان هیچ نمایشی نیست.

همچنین در بخش اجراهای خیابانی نمایش «هدیه حاج قاسم برای دخترم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر ساعت ۱۵:۳۰، «راه بی پایان» نویسنده و کارگردان حشمت الله زارعی از اراک ساعت ۱۶ و نمایش «سردار بی سر» نویسنده سعید ذبیحی کارگردان علی زیستی از کرمانشاه ساعت ۱۶:۳۰ در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا می شوند.

منبع: ایرنا

459175