کنسرت محمد معتمدی برای آزادی زندانیان

کنسرت محمد معتمدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های زندانیان در شهر کاشان برگزار می‌شود.

تصویر کنسرت محمد معتمدی برای آزادی زندانیان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن دعوت از خیرین اعلام کرد: کنسرت گلریزان به همت انجمن حمایت از زندانیان کاشان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، حمایت از خانواده‌های زندانیان و اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده آنان یکشنبه(دوم مرداد) ساعت ۲۱ با حضور مسئولان، خیرین، هنرمندان و ورزشکاران نامدار کاشان در تالار این شهر، جنب فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۸۵۳۸۲۷۱۰ تماس بگیرند یا به آموزشگاه‌های موسیقی عشاق، آوای دل، نکیسا و مجموعه تالار شهر کاشان مراجعه کنند.

معتمدی ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت امسال طی چهار سانس در شهر کاشان، زادگاه خود کنسرتی را برگزار کرد که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شد، کنسرت این خواننده نخستین اجرای کنسرت موسیقی در تالار شهر کاشان بود.

محمد معتمدی متولد ۱۳۵۷ در شهر کاشان، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است، وی فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ آغاز به فراگیری شیوه آواز سیدحسین طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد. معتمدی همچنین به سبب علاقه‌ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی همچون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی اساتیدی همچون مرحوم حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی بهره برد.

معتمدی تاکنون با گروه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می‌توان به گروه خورشید (مجید درخشانی)، همنوازان شیدا (مرحوم محمدرضا لطفی)، ارکستر ملی ایران (فرهاد فخرالدینی)، هم آوایان (حسین علیزاده) و گروه ادیب (که خود وی پایه‌گذار آن است) اشاره کرد. معتمدی سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان خواننده برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت کرد.

روایت آوازین در اپراهای مولوی، حافظ، عاشورا، سعدی و خیام از جمله مهمترین آثار معتمدی است. وی در اپراهای مولوی، حافظ، سعدی و خیام، روایت آوازین شخصیت اصلی داستان و نقش اول را برعهده داشته است.

وطنم ایران (مرحوم محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا - ۱۳۸۷)، بودن و سرودن (مجید درخشانی و گروه خورشید - ۱۳۸۵)، صوفی (محمد معتمدی، سینا جهان‌آبادی، حسین رضایی‌نیا -۱۳۸۶)، یادواره عارف قزوینی (محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا – ۱۳۸۸)، بدرود با بدرود (علی قمصری -۱۳۹۰)، گاهی سه گاهی (پویا سرایی- ۱۳۹۱)، سراسر مه (آرش کامور و گروه سروشان -۱۳۹۲) و مناجات (بدون ساز و فقط به صورت آواز در دستگاه‌های موسیقی ایرانی، مناجات‌خوانی به مناسبت ماه رمضان-۱۳۹۷) از جمله آثار معتمدی است.

موزیک ویدئوی فیلم بدون قرار قبلی‏‎ با ترانه‌ای از سیدتقی سیدی، آهنگسازی مسعود سخاوت‌دوست، قطعه موسیقی پروا تیتراژ سریال وضعیت زرد، با شعری از محمدمهدی سیار، آهنگسازی حبیب خزایی‌فر از دیگر آثار این هنرمند است. همچنین موزیک ویدئوی کویر با شعر، آهنگ و آواز معتمدی و تنظیم افشین عزیزی منتشر شده است.

منبع: ایرنا

407010