خنجر نتانیاهو بر پشت وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی

نتانیاهو «آریه درعی»، وزیر امور داخلی خود را برکنار کرد.
تصویر خنجر نتانیاهو بر پشت وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با تداوم اعتراضات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، او امروز یکشنبه «آریه درعی»، رئیس حزب «شاس» را از سمت خود به عنوان وزیر داخلی و بهداشت برکنار کرد.

نتانیاهو این تصمیم را بعد از رأی دادگاه عالی که در چهارشنبه گذشته در 29 دی ماه اعلام شد، اتخاذ کرد. شب گذشته تل‌آویو، پایتخت رژیم اسرائیل شاهد بزرگترین‌ راهپیمایی اعتراضی خود (110 هزار نفر) بود که شرکت کنندگان در این راهپیمایی به تلاش نتانیاهو برای دستکاری قوانین قضایی اعتراض داشتند.

«رای الیوم» در این باره نوشت که نتانیاهو در حکم برکناری آریه درعی نوشته است : «با اندوه فراوان و با احساس ناراحتی، ناگزیرم شما را که وزیر دولت هستید برکنار کنم و دنبال راهی می‌گردم که به روش قانونی، شما را برگردانم.»

گالی بهاراو مایارا، مشاور قضایی رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته (29 دی) رای دادگاه عالی را به نتانیاهو ابلاغ کرد و گفت در پی تصمیم دادگاه عالی نتانیاهو نمی‌تواند آریه درعی را به عنوان وزیر داخلی و بهداشت در کابینه داشته باشد؛ زیرا که درعی به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت محکوم است.

حزب شاس 11 کرسی در پارلمان رژیم اسارئیل (کنست) دارد. ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اخیر، 64 کرسی از میان 120 کرسی را از آن خود دارد.

درعی در ابتدای سال جاری میلادی به دلیل نقض قوانین مالیاتی در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی محکوم به تحمل حبس در زندان شد. با این حال این حکم در پی توافق درعی با دادستانی عالی، به زندان تعلیقی تغییر پیدا کرد. حال دادستان عالی اسرائیل گفته است که درعی می‌تواند به عنوان نماینده کنست به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه دهد اما اجازه حضور در مناصب وزارتی را ندارد.

نتانیاهو پیش از برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی وعده داده بود که در صورت موفقیت در این انتخابات به سرعت زمینه کاهش دایره اختیارات دستگاه قضایی، به ویژه دادستان عالی را آغاز خواهد کرد تا بدین‌ وسیله بر وزن پارلمان و کابینه در اخذ تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی بیفزاید.

منبع:تسنیم

458616