پیش‌بینی هواشناسی قزوین/ همدستی سرما و آلودگی هوا تشدید خواهد شد!

آب و هوای قزوین به گفته مدیرکل هواشناسی استان با هشدار زرد همراه است.
تصویر پیش‌بینی هواشناسی قزوین/ همدستی سرما و آلودگی هوا تشدید خواهد شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: بر این اساس از فردا جمعه ۳۰ دی تا دوشنبه ۳ بهمن‌ماه شاهد پایداری جو، تشدید برودت هوای سرد و افزایش انباشت آلاینده‌های جوی در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره 46 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از فردا جمعه 30 دی تا دوشنبه 3 بهمن‌ماه شاهد پایداری جو، تشدید برودت هوای سرد و افزایش انباشت آلاینده‌های جوی در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بنابراین شاهد تداوم یخبندان و افزایش آلودگی هوا در تمامی نقاط استان قزوین خواهیم بود و به همین خاطر به هم‌استانی‌ها هشدار می‌دهیم که مدیریت بهینه را در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز و سوخت‌های فسیلی داشته باشند و دستگاه‌های متولی هم فعالیت صنایع آلاینده را به شدت کنترل کنند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه مردم استان قزوین باید از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند، تصریح کرد: در ضمن باید مردم باید از حرکات ورزشی در فضای باز به خاطر آلودگی هوا و سرمای شدید به صورت جدی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: خطر سرمازدگی گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور را در روزهای آینده بسیار تهدید می‌کند و به همین خاطر تمهیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی باغات و دام‌ها اتخاذ شود. در ضمن با توجه به بروز یخبندان بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و راهداری باید اقدامات جدی برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها و تصادفات زنجیره‌ای داشته باشند.

هوای قزوین و الوند ناسالم شد

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرتردد استان قزوین گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین 186 پی‌پی‌ام و در شهر الوند 169 پی‌پی‌ام است و بنابراین وضعیت آلودگی هوای این 2 شهر استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد و هوای آنها ناسالم است.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین امروز شاخص آلودگی هوا در شهر آبیک 148 پی‌پی‌ام بود که با وجود اینکه فقط برای گروه‌های حساس ناسالم است، اما فقط به اندازه 2 واحد با وضعیت ناسالم فاصله دارد که احتمال می‌دهیم در روزهای آینده هوای هر 3 شهرستان یادشده در وضعیت ناسالم و قرمز قرار داشته باشد.

منبع:تسنیم

458158