هشدار فوری هواشناسی قزوین از وضعیت آب و هوا/ زنگ خطر به صدا درآمد!

آب و هوای قزوین به گفته مدیرکل هواشناسی استان در آستانه وضعیتی خطرناک است.
تصویر هشدار فوری هواشناسی قزوین از وضعیت آب و هوا/ زنگ خطر به صدا درآمد!

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در قزوین به ۲۴۳ پی پی ام رسیده و هوای این شهر در آستانه وضعیت خطرناک قرار دارد.

یوسف شیخ‌الملوکی در قزوین از ثبت بالاترین رکورد آلودگی هوا در شهر قزوین خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین به 243 پی پی ام رسیده و آلودگی هوا در شهر قزوین به وضعیت بنفش و هوای بسیارناسالم رسیده است.

وی اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر شهر قزوین آلوده‌ترین هوا را در بین تمام شهرهای ایران دارد و وضعیت آلودگی هوا در شهر قزوین فقط یک قدم با وضعیت خطرناک فاصله دارد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت آلودگی هوا در شهر الوند در وضعیت قرمز قرار دارد و شاخص آلودگی هوا در این شهر 198 پی پی ام است و بنابراین این شهر هم در مرز هوای بسیارناسالم قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان آبیک در عدد 177 پی پی ام قرار گرفته و وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان هم قرمز است.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر انتظار از کارگروه اضطراری آلودگی هوا در قزوین این است که نسبت به تعطیلی همه فعالیت‌ها بر مبنای وضعیت بتفش در قزوین و وضعیت قرمز در الوند و آبیک تصمیم بگیرند.

منبع:تسنیم

458419