کاندید شدن۴ اثر از پروژه‌های چهار فصل تئاتر ایران برای حضور در فجر 41

چهار تن از شرکت کنندگان دوره‌های آموزشیِ پروژه «چهارفصل تئاتر ایران»‌ در بخش نمایشنامه نویسی جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر کاندید شدند.

تصویر کاندید شدن۴ اثر از پروژه‌های چهار فصل تئاتر ایران برای حضور در فجر 41

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری، حضور چهار تن از شرکت کنندگان دوره‌های آموزشیِ «پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران»‌ را در میان کاندیداهای بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، تبریک گفت.

ایوب آقاخانی، طراح و مدیر این پروژه با اشاره به این رویداد فرخنده، روی تداوم این پروژه و فرآیندهای مشابه در سیاستگذاری آموزشی تاکید کرد.

او افزود: «از سال ۱۳۸۷ تا کنون، اجرای این پروژه چهره‌های نمایشنامه‌نویس قابل اعتنایی را تقدیم بدنه‌ی درام‌نویسی کشور کرده است. بسیاری از افرادی که امروز برای ما آشنا هستند، کار نمایشنامه‌نویسی را با شرکت به عنوان نماینده‌ استان خود در این پروژه آغاز کرده و حتی در جشنواره‌های کشور با کسب رتبه و مقام درخشیده و گاه آثاری از ایشان چاپ شده است.

آقاخانی گفت: از ابتدا گفتم و هنوز بر این قضیه تاکید دارم که چنین آموزش هایی دیر بازده اما نهایتا ثمربخش است. باید هزینه کرد و صبر. خوشحالم که امروز به همت و یاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری، پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران به مسیر خود ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش “لیلا روغنگیر قزوینی”، “مسعود احمدی”، “مجید کاظم زاده مژدهی” و “هلن بهرامی” که در میان کاندیداهای بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند، از هنرآموزان و شرکت کنندگان “پروژه‌ی چهارفصل تئاتر ایران” به شمار می‌روند که در دوره‌های مختلف از استان های قزوین، فارس، گیلان و البرز در این پروژه شرکت کرده بودند.

دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری به عنوان دبیرخانه‌ پروژه‌ جامع ملی آموزش نمایشنامه‌نویسی به خارج از پایتخت، به تازگی فراخوان فصل دهم از دور جدید آن را با عنوان “تئاتر و مهاجرت” منتشر کرده است.

منبع: برنا

457812