معرفی آثار منتخب تئاتر "سردار آسمانی" به جشنواره تئاتر فجر

به گفته کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی برخی تئاترهای برگزیده جشنواره "سردار آسمانی" در تئاتر فجر شرکت می‌کنند.
تصویر معرفی آثار منتخب تئاتر "سردار آسمانی" به جشنواره تئاتر فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی و استاد دانشگاه با اشاره به تأثیرگذاری برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» در جامعه تئاتر کشور و ترغیب هنرمندان به تولید اثر درخصوص معرفی شخصیت سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: چهارمین دوره این رویداد در سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان ملی مردم برگزار شده است که جای تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان آن دارد. امیدوارم گروه‌های نمایشی منتخب در این جشنواره، به خوبی هرچه تمام‌تر در این رویداد و در جریان تئاتر کشور بدرخشند.

وی افزود: قطعاً هنر تئاتر می‌تواند آن رسالت و پیام خود را در هر گونه و ژانری و با هر مفهومی، به مخاطبان و جامعه هدف خود انتقال بدهد و این امر، جادوی تئاتر است.

نظری اظهار داشت: به‌هرحال، داستان‌ها و روایت‌هایی که از شهید قاسم سلیمانی، این بزرگ مرد ایران و قهرمان ملی در کشور وجود دارد، آن قدر می‌تواند روایت‌های متنوع بسیاری ایجاد کند که در قالب‌های نمایشی، جذابیت‌های خود را پدید آورده و مردم در هرجایی که هستند، با آن ارتباط گرفته و مفاهیم بیان شده را درک کنند.

نظری همچنین اشاره کرد: این اقدام موجب می‌شود تا نمایش‌هایی با محوریت زندگی و شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی تاثیر چشمگیر خود را در روح و روان و رفتار و سبک زندگی مردم داشته باشد.

به گفته مدیر کل هنرهای نمایشی، قطعاً سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان این رویداد نیز به این جریان فکر کرده‌اند و فعالیت‌های این جشنواره را در راستای رسیدن به همین هدف طراحی کرده‌اند. در این دوره از جشنواره 30 نمایش به صورت زنده در 30 شهر و استان اجرا می‌شود که نوید اتفاق خوبی است. همچنین برخی برگزیدگان آنها در جشنواره تئاتر فجر شرکت خواهند کرد تا ما شاهد آثار زیبا با محوریت روایت زندگی شهید قاسم سلیمانی در پایتخت ایران در ایام دهه فجر باشیم.

منبع: تسنیم

455553