اتحادیه اروپا و بازی با آتش

اگر اتحادیه اروپا تحت تاثیر فضاسازی‌های آمریکا و لابی صهیونیستی بخواهد سپاه را که یک نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی و مورد احترام ملت‌های اسلامی است در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد قطعا اقدامات سختی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه نیروهای اتحادیه اروپا در منطقه صورت خواهد گرفت.
تصویر اتحادیه اروپا و بازی با آتش

به گزارش سایت خبری پرسون،حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت: تلاش ماجراجویانه اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی یک بدعت خطرناک در تعاملات بین‌المللی تلقی می‌شود که پیامدهای خطرناکی برای کشورهای اروپایی به دنبال خواهد داشت.

قرار است پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ تشکیل جلسه دهد تا در خصوص قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی تصمیم گیری کند.

در آستانه این نشست هواداران منافقین، سلطنت‌طلبان فراری و عناصر وطن فروش در برابر مقر این پارلمان اجتماع کردند و خواستار قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی شدند.

اگر اتحادیه اروپا تحت تاثیر فضاسازی‌های آمریکا و لابی صهیونیستی بخواهد سپاه را که یک نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی و مورد احترام ملت‌های اسلامی است در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد قطعا اقدامات سختی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه نیروهای اتحادیه اروپا در منطقه صورت خواهد گرفت.

شکی نیست که کشورهای اتحادیه اروپا در حوادث دردناک اخیر ایران نقشی تخریبی ایفا کردند اما تلاش این کشورها برای تجزیه ایران و تحمیل یک جنگ داخلی بر این کشور با شکست مواجه شد. شکست نزدیک به 47 کشورمختلف جهان که در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر ایران مشارکت داشتند به مفهوم شکست جنگ ترکیبی جهانی علیه جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. این شکست موجب شد تا اتحادیه اروپا شیوه‌های دیگری برای انزوای ایران و تحت فشار قرار دادن نهادهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی اتخاذ کند که یکی از این شیوه‌های ماجراجویانه تلاش اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست نهادهای تروریستی است.

اتحادیه اروپا با این اقدام احتمالی خطرناک منافع خود را دچار مخاطره خواهد ساخت زیرا ایران نیز اقدام مشابهی برای مقابله با باج‌خواهی‌های سیاسی اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد. قرار دادن نیروهای اتحادیه اروپا و ناتو در لیست سازمان‌های تروریستی، اخذ عوارض سنگین از کشتی‌های تجاری وابسته به کشورهای اروپایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و منع ورود نظامیان کشورهای اتحادیه اروپا به کشورهای هم‌پیمان ایران می‌تواند بخشی ازاقدامات تنبیهی ایران علیه اتحادیه اروپا تلقی شود.

پارلمان اتحادیه اروپا در صورت تصویب طرحی برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران، وارد یک چرخه خطرناک رویارویی با ملت‌های اسلامی منطقه خواهد شد که بازنده آن در درازمدت کشورهای اروپایی خواهند بود.

از رخدادهای دیگر منطقه که در آینده تاثیر خود را بر شرایط سیاسی واقتصادی ایران ومحور مقاومت باقی می‌گذارد موضوع سفر دوره‌ای آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه به کشورهای لبنان، سوریه و ترکیه است. در این سفر وزیر خارجه زمینه سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و سوریه را فراهم ساخت. قرار است رئیس‌جمهوری اسلامی در سفر به ترکیه و سوریه راهکارهای پایان دادن به بحران 12 ساله سوریه را با رجب طیب اردوغان و بشار اسد، روسای جمهوری ترکیه و سوریه مورد بحث قرار دهد.

احتمال دارد که نشست 3 جانبه‌ای بین روسای جمهوری 3 کشور ایران، ترکیه و سوریه برگزار و اردوغان و بشار اسد توافقنامه صلح پایدار بر اساس عدم مداخله در امور داخلی دو کشور ترکیه و سوریه را امضاء کنند. اگر این اتفاق تاریخی رخ دهد قطعا منطقه شاهد یک ثبات و آرامش بیشتری خواهد بود و بحران سوریه به نقطه پایانی خود خواهد رسید.

از حوادث اخیر دیگری که مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت اظهارات غیرمسئولانه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بود که در سفر به آلمان بارها از واژه مجعول دیگری برای نام تاریخی خلیج‌فارس استفاده کرد.

به‌کارگیری نام مجعول دیگری برای خلیج فارس با واکنش ملت ایران و بخشی از جریان‌های سیاسی عراق و منطقه مواجه شد زیرا استفاده از نام جعلی برای خلیج‌فارس تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست زیرا حاکمیت تاریخی ایران بر این آبراه حیاتی قابل انکار نیست. انتظار می‌رود نخست وزیر کم تجربه و فاقد بینش سیاسی حساسیت‌ها را درک کند و فریب سیگنال‌های رژیم‌های مرتجع عرب که تلاش دارند عراق را از دایره اعتقادی خارج و وارد دایره قومیت‌گرایی سازند، نخورد.

457766