پرسون از کمبود سوخت در روستاهای کشور گزارش می دهد؛

وخامت در گازرسانی / بی مدیریتی یا سرما عامل کیمیا شدن کپسول گاز؟

در بسیاری از روستاهای کشور هنوز لوله کشی گاز انجام نشده است و همچنان هموطنان با کپسول گاز انرژی خانه هایشان را تامین می کنند؛اما این روزها در شرایط جوی این سوخت نیز کیمیا شده است.
تصویر وخامت در گازرسانی / بی مدیریتی یا سرما عامل کیمیا شدن کپسول گاز؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ما رسیده هم اکنون تمامی استان های کشور با افت فشار گاز مایع مواجه هستند و در برخی از مناطق شمالی به دلیل افت فشار گاز شهروندان با کمبود سوخت مواجه هستند و از طریق بخاری برقی خانه هایشان را گرم نگه داشته اند.

در این میان در برخی از مناطق روستایی نه تنها روستاهای دورافتاده بلکه روستاهای ارتفاعات حریم پایتخت باکمبود کپسول گاز مایع مواجه اند و قیمت این سوخت بسیار بالا رفته است.

غافلگیری مدیران وزارت نفت

موضوع مشکلات تامین کپسول گاز همه ساله بوده است و در هیچ دولتی اتفاق خوشایندی برای خدمات رسانی مطلوب به مشترکان این نوع سوخت صورت نگرفته است؛ در دولت سیزدهم نیز شاهد همین رویه هستیم؛ البته این خدمات رسانی ضعیف تر از گذشته بوده است که قضاوت این موضوع را می سپاریم به شهروندان؛ اما حال اینکه چرا این خدمات رسانی ضعیف تر از سال گذشته بوده است را می توان در لایه های مدیریت وزارت نیرو بررسی کرد.

سال گذشته هنوز مدیران میانی مانند مدیران ادارات استان در این وزارت خانه تغییر نکرده بودند که این روزها شاهد انتصابات جدید هستیم و می توان این مشکل را در همین جا بررسی کرد.

مشکل فنی پالایشگاه اراک باعث کمبود گاز مایع شده است

پیش از این احمد مجرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه مشکلات فنی پیش آمده در پالایشگاه اراک را دلیل کمبود کپسول گاز مایع در برخی استان‌ها عنوان کرد و گفت: با مرتفع شدن مشکلات فنی پالایشگاه اراک کمبود کپسول گاز مایع در استان ها نیز حل خواهد شد.مجرد در خصوص قیمت گزاف کپسول‌های گاز مایع نیز گفت: نظارت بر توزیع مطلوب و قیمت گاز مایع بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظارت به صورت مستمر از جایگاه‌های عرضه کپسول گاز انجام می‌گیرد، گفت: قیمت‌ها در استان به صورت شبانه روزی رصد و نظارت می‌شود و صرفا محدود به ساعات اداری نیست.

وی بیان کرد: طی این مدت با افراد متخلف در این زمینه برخورد شده است و با کسانی که قیمت مصوب را رعایت نکرده و گرانفروشی کنند و یا با گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف، به شدت برخورد می‌شود.

حقوق میلیونی کارمندان وزارت نفت در قبال خدمات ضعیف

برکسی پوشیده نیست که بیشترین حقوق در بین کارکنان دولتی از آن کارکنان وزارت نفت است؛ چرا که آنها معتقدند انرژی مهم ترین نیاز جامعه را تامین می کنند؛ اما معلوم نیست کارکنان این وزارت خانه در 12 ماه سال چه می کردند که این روزها در شرایط سرما بسیاری از هموطنان مان با مشکل کمبود سوخت مواجه هستند که جا دارد نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی به عنوان نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند و بپرسند آیا این حقوق های نجومی با این نوع خدمات ضعیف باید پرداخت شود.

گزارش از: سیاوش پارسا

457476