رییس صنعت معدن و تجارت‌ استان‌:

فارس رتبه‌برتر کشوری را در رفع موانع تولید دارد

رییس‌صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس در‌ برگزاری کارگروه و رفع موانع اقتصادی‌ در ردیف استا‌‌‌ن‌های‌برتر کشور‌ قرار دارد.
تصویر فارس رتبه‌برتر کشوری را در رفع موانع تولید دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حمید‌ رضا ایزدی در‌ حاشیه چهارصد و پنحاه و چهارمین نشست کارگروه و رفع موانع صنایع تولیدی‌گفت: رفع موانع کارخانجات و واحدهای صنعتی و اتخاذ تصمیم اجرایی برای تعداد ۵ واحد تولیدی استان فارس مهم‌ترین مصوبات این‌نشست است.

رییس سازمان صمت استان فارس خاطر نشان کرد: محوری‌ترین رویکرد و استراتژی بخش تولید، صنعت و صادرات هم افزایی و تعامل با بخش خصوصی‌ و صنعتی است.

وی‌ با اشاره به اینکه استان فارس در برگزاری کارگروه، رفع مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و تصویب مصوبات جزو استان‌های‌برتر است، افزود: فعالیت و حرکت سازمان صمت فارس در رفع موانع واحدهای صنعتی و تولیدی وتشکیل نشست‌های جهادی است و به زودی‌ به سمتی حرکت می کنیم که مشکلات مرتفع شود.

ایزدی تصریح کرد: مشکلات تعداد ۵ واحد از جمله تعیین تکلیف بدهی و تقسیط بدهی بانکی، درخواست استمهال بدهی بانکی، درخواست ترهین ماشین آلات و تجهیزات، تامین برق مورد نیاز از جمله دستور کار نشست بود که منجر به مصوبات و تصمیمات اجرایی برای حل مشکلات مطرح شده است.

ایزدی افزود: ازجمله واحد‌های معرفی شده در این کارگروه شرکت پارس بهتا آسیا، فرآوری سیب زمینی، شرکت صنایع بال، تجهیزات فرودگاهی امید آفتاب درخشان یا خوشنام کوار، تولید انواع فرآورده‌های گوشتی، کبک، کلوچه و انواع مسقطی شرکت شیرن لارستان و نیز گاوداری‌ بوند که مشکلات آن‌ها مورد بحث، بررسی، تبادل نظر و راهکار ارائه شد،

وی ادامه داد: در این نشست مصوبات تعداد ۳۱ واحد تولیدی که در کمیته تخصصی کارگروه مطرح گردیده بود مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

ایزدی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولیدات کیفی با استانداردهای بین‌المللی و رفع موانع بخش خصوصی، افزود: مهم‌ترین عوامل افزایش رشد صنعتی، تولیدی و اقتصادی، ارتقای بهره‌وری، تقویت سرمایه‌گذاری، توانمند سازی و پایداری واحدهای تولیدی توام با تجهیزات ، فنآوری، تکنولوژی و دانش روز دنیا است.

رییس سازمان صمت اظهار داشت : محوری‌ترین رویکرد و استراتژی در بخش تولید و صنعت استان و کشو هم افزایی، تعامل با بخش خصوصی و بهره‌گیری از فکر و نظرفعالان علمی، دانشگاهی و صاحبنظران اقتصادی در جهت پویایی و بهبود محیط کسب‌ و کار، افزایش شاخص‌های کمی و کیفی تولید و توسعه صادرات است.

408323