بالاترین نیاز سالمندان تکریم است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بالاترین نیاز سالمندان احترام و تکریم است و این جامعه با تجربه نیاز به پشتیبانی‌های مهربانانه دارد.
تصویر بالاترین نیاز سالمندان تکریم است

به گزارش سایت خبری پرسون، حامد رضایی ۳۱ مرداد در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در استانداری اردبیل اظهار کرد: در تلاش هستیم با همکاری شهرداری‌ها، شهر دوستدار سالمند را در فضاهای مختلف شهری مهیا کنیم تا به تناسب افزایش جمعیت سالمندان خدمات رفاهی، فرهنگی و هنری مطلوب به جامعه سالمندان ارائه شود.

وی با بیان اینکه سه کارگروه تخصصی در حوزه سلامت و بیمه، رفاهی و اجتماعی و آموزش و پژوهش برنامه‌های حمایتی از جامعه سالمندان را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس سند ملی سالمندان سعی بر این است تا با تقویت حمایت‌های اجتماعی توسعه مراکز روزانه را در حمایت از سالمندان شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به برگزاری دیرهنگام جلسات شورای سالمندان اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت یک سال، جلسه مجددی را برگزار می‌کنیم در حالی که با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید این جلسات در طول سال به صورت منظم برگزار تا مصوبات آن شکل اجرایی به خود بگیرد.

رضایی ضرورت ارزش‌گذاری به این جلسات و تلاش برای حل مشکلات سالمندان را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و افزود: ما در استان اردبیل شاهد فعالیت ۱۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه سالمندی هستیم که در این مراکز خدمات متنوع به سالمندان ارائه می‌شود که از جمله آن ویزیت سالمندان در منزل است که با استقبال و رضایتمندی سالمندان همراه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندی استان اردبیل به بالاتر از ۱۰ درصد رسیده و شهرهای نیر و کوثر با ۱۶ درصد جمعیت سالمندی بیشترین سالخورده را دارند.

رضایی اضافه کرد: مراکز بهداشتی، درمانی و رفاهی برای رفع دغدغه‌های سالمندان به ویژه حل مشکلات و بیماری‌های سالمندان از افسردگی گرفته تا قلبی و عروقی، سرطان و فشار خون نسبت به تجویز تغذیه مناسب و اقدامات پیشگیرانه تلاشی جدی انجام دهند.

در این جلسه معاون کمیته امداد استان اردبیل نیز به شناسایی ۱۱۹ هزار سالمند در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۹ هزار سالمند در استان اردبیل از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۲۵ درصد سالمندان استان را شامل می‌شوند.

علیرضا حسین‌نژاد بیان کرد: شایسته است با توجه به افزایش روزافزون جامعه سالمندی، تکریم و احترام سالمندان و ارائه خدمات تخصصی در مراکز روزانه به این جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

412244