سرقت ۲ چمدان طلا و ارز از یک خانه‌ در تهران/ بازداشت سارقان

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باندی که اعضای آن اقدام به سرقت خشن و مسلحانه از چند خانه در مناطق شمالی تهران کرده بودند، خبر داد.

تصویر سرقت ۲ چمدان طلا و ارز از یک خانه‌ در تهران/ بازداشت سارقان

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی به تشریح جزئیات چهار ماموریت اخیر ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ در روزهای اخیر پرداخت و گفت:‌ اولین پرونده مربوط به دستگیری سارقان مسلح و خشن است. افرادی که با تشکیل یک باند سرقت اقدام به سرقت از منازل در شمال تهران کرده و سرانجام نیز بازداشت شدند. رسیدگی به این پرونده حدود دو هفته پیش و درجریان اعلام شکایت یکی از شهروندان در دستورکار ماموران قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:‌ اواسط آذر ماه امسال و در پی وقوع سرقت مسلحانه از یک واحد مسکونی واقع در یکی از برج‌های محله الهیه تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه جرم نشان داد که سه مرد و دو زن جوان با سلاح گرم وارد این برج شده و پس از بستن دست و پای نگهبان و سرایدار به طبقه هشتم برج رفته و اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلا و دلار از یکی از واحدهای این برج کرده‌اند. این افراد نیز پس از قرار دادن اموال مسروقه در دو چمدان از محل متواری شدند.

وی ارزش ریالی طلا و دلارهای ربوده شده را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که متهمان با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و با موتورسیکلت و یک تاکسی‌اینترنتی به برج مسکونی برای سرقت مسلحانه مراجعه کرده‌اند. آنان در گام بعدی با بهره‌گیری از روش‌های علمی، هویت متهمان را شناسایی کردند و در ادامه نیز موفق به ردیابی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شدند.

ولی‌پور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات راهی مخفیگاه متهمان شدند و پنج زن و مرد سارق را دستگیر کردند همچنین دلار و طلاهای مسروقه که داخل دو چمدان جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. از محل دستگیری این افراد سه قبضه اسلحه جنگی نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متهمان دو ساعت پس از ارتکاب جرم دستگیر شدند، افزود: سارقان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی، هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت‌ مسلحانه از واحد مسکونی در برج الهیه و سه فقره سرقت دیگر با این شگرد اعتراف کردند. در ادامه نیز سه سارق دیگر در محدوده شهرستان قدس مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شدند که از آنان نیز یک قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مجموع و در جریان چندین عملیات پلیس، ماموران ۱۲ نفر را در این پرونده دستگیر کردند. دو نفر از این افراد نیز مالخر اموال مسروقه بودند. برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و با توجه به اینکه احتمال ارتکاب چندین سرقت دیگر نیز از سوی این افراد وجود دارد، تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس آگاهی در این خصوص در جریان است.

سارقان عتیقه بازداشت شدند

ولی‌پور گودرزی دومین پرونده را مربوط به انهدام باند چهارنفره سرقت اعلام کرد و گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و آنان در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شدند و با تحقیقات میدانی متوجه شدند که پنج سارق حرفه‌ای با خودروهای پراید، پژوپارس، پژو ۴۰۵ و تیبا به محل موردنظر آمدند و از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده‌اند و اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان سابقه‌دار را در جنوب تهران شناسایی کردند و در یک عملیات منسجم موفق به دستگیری آن‌ها شدند. کارآگاهان در بررسی از خانه متهمان تلویزیون، جاروبرقی، تلفن‌همراه و دو مجسمه عتیقه به ارزش دو میلیارد تومان به همراه خودروی‌هایی را که در سرقت‌ها استفاده می‌شد کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیرشده گفت:‌ متهمان که سه نفرشان دارای سابقه کیفری بودند، در تحقیقات ابتدایی نیز به جرم سرقت از خانه‌های شهروندان در شرق تهران با همدستی یکدیگر اعتراف و عنوان کردند اموال مسروقه را به مال‌خری در یکی از استان‌های غربی کشور فروخته‌اند.

زورگیری از آگهی‌دهندگان در سایت دیوار

وی درباره سومین پرونده نیز گفت:درپی وقوع سرقت‌های سریالی از فروشندگان کالا در سایت‌ دیوار با یک شیوه و شگرد مشابه رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و بنابر حساسیت موضوع تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و در تحقیقات ابتدایی پی بردند چهار مرد جوان با این شگرد خشن از چند مال‌باخته دیگر اقدام به سرقت اموال گرانقیمت از جمله موبایل، کنسول بازی و چرخ‌گوشت کرده و با یک خودروی پراید به صحنه‌های وقوع جرم آمده‌اند.

ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه متهمان سابقه دار را در جنوب تهران شناسایی کردند و متوجه شدند یکی از سارقان به جرم حمل مواد مخدر در زندان است.در ادامه نیز با دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آن‌ها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند که در ادامه نیز اموال سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه شوکر، قمه و چاقو از مخفیگاه متهمان کشف شده است، افزود: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اموال گران‌قیمت شهروندان با ایجاد ضرب و جرح اعتراف و عنوان کردند که طعمه‌های خود را از سایت دیوار انتخاب کرده‌اند.

انهدام باند سرقت از خودرو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت چهارمین پرونده را مربوط به انهدام باند سه نفره سرقت خودرو به سرکردگی مردی معلول خبرداد و گفت:‌در آذرماه سال جاری، با وقوع سرقت‌ دو دستگاه خودرو با شیوه و شگردهای مشابه در شرق تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی انجام شده نشان داد که سه مرد جوان با مراجعه به صحنه‌جرم با شگرد تخریب در خودرو، اقدام به سرقت وسیله نقلیه موردنظر کردند و به مکانی نامعلوم متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد:: کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند سردسته این باند سرقت دارای معلولیت جسمی است. آنان پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و دو خودروی پراید مسروقه را از خانه سه مرد جوان کشف کردند. متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو برای انجام کارهای مجرمانه دیگر اعتراف کردند که در ادامه نیز هویت مالخر این باند شناسایی شد.

وی با بیان اینکه متهمان محتویات داخل خودرو را به مالخر فروخته بودند، گفت: کارآگاهان بلافاصله مالخر پرونده را دستگیر و از مخفیگاه وی شش دستگاه ضبط صوت، شش عدد باند، چهارحلقه رینگ و لاستیک کشف کردند. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

443779