دستگیری زنانی که در مراسم‌های ختم جیب‌بری می‌کردند

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زنان جیب‌بر از شرکت‌کنندگان در مراسم ختم خبر داد.
تصویر دستگیری زنانی که در مراسم‌های ختم جیب‌بری می‌کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح مهم‌ترین ماموریت‌های ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته گفت: یکی از ماموریت‌ها مربوط به دستگیری سه زن جیب‌بر در مراسم‌های ختم برگزار شده در مساجد شهرک غرب است. رسیدگی به این پرونده به دنبال افزایش سرقت اشیاء قیمتی و اموال شهروندان در مساجد و مراسمات ختم در شهرک غرب تهران در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات انتظامی مشخصات متهمان را که سه زن بودند مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌ در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سه زن با حضور در مراسمات و ایجاد ازدحام صوری با یکدیگر اموال با ارزش شهروندان از جمله تلفن همراه و طلاجات را از جیب شهروندان سرقت کرده‌اند.

موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی محل‌های تردد متهمان، گفت: ماموران کلانتری شهرک غرب در اقدامی پیش‌بینی‌شده متهمان را در یکی از این مراسم درحین جیب‌بری و سرقت با همان روش قبلی دستگیر و به کلانتری انتقال دادند. این سه زن که ۳۲ تا ۴۱ سال سن داشتند مورد بازرسی قرار گرفتند که در جریان آن چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی از این افراد کشف شد. همچنین این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به شش فقره سرقت مشابه به روش جیب‌بری با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شدند، گفت:‌ تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی از سوی این سه زن ادامه دارد. برای متهمان نیز پرونده‌ای تشکیل شده و آنان پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به دادسرا معرفی شدند.

کشف داروهای قاچاق از داخل یک خودرو

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف داروهای قاچاق از خودروی سواری ساینا نیز خبر داد و گفت:‌ ارزش این داروها بیش از ۱۰ میلیارد ریال است و تیم عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس رسیدگی به آن را برعهده داشت. ماموران این کلانتری درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به یک دستگاه خودرو ساینا که وسایلی را روی صندلی عقب با روپوشی پوشانده بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه راننده به محض مشاهده خودروی پلیس با سرعت از محل متواری شد افزود: ماموران به سرعت وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف و متهم را دستگیر کردند. در بررسی اولیه از داخل خودرو یک هزار و ۷۰۰ بسته انواع قرص خارجی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم ۳۴ ساله با پوشش لباس و پارچه‌ها قصد گمراه کردن ماموران و پنهان کردن داروهای قاچاق را داشت، ادامه داد: وی در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل کالای قاچاق از یکی از شهرهای غربی کشور به قصد تحویل در تهران اعتراف کرده و کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پلیس برخورد با قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: کشف جزئیات پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی از دستگیری سارق منزل لحظاتی پس از سرقت نیز خبر داد و گفت: متهم به همراه کالای مسروقه دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده نیز به دنبال اعلام یک فقره سرقت منزل در محله شهرزیبا در دستورکار تیم عملیات کلانتری این محل قرار گرفت و آنان برای بررسی موضوع به محل اعزام و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران در بررسی اولیه در محل سرقت مشخصات و نحوه ورود و سرقت سارق ۴۵ ساله را شناسایی کردند، گفت: ماموران بلافاصله با اطلاعات و مشخصات ظاهری که از سارق به دست آورده بودند درحال گشت‌زنی در محله شهر زیبا متهم را مشاهده و با اجرای طرح مهار در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، زمین گیر و دستگیر کردند.

به گفته وی در بررسی اولیه از متهم دستگیر شده طلا و جواهرات سرقت شده و آلات و ادوات سرقت کشف و متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله شهرزیبا اعتراف کرد. کارشناسان ارزش اموال کشف شده را هشت میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تلاش برای کشف جرایم احتمالی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

منبع: ایسنا

441890