توضیح درباره شرایط بیمه امدادگران زن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره شرایط بیمه امدادگران زن توضیح داد.
تصویر توضیح درباره شرایط بیمه امدادگران زن

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی ولیپور درباره شرایط بیمه زنان امدادگران و نجاتگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر و مقایسه آن با مردان امدادگر این سازمان گفت: این‌گونه نیست که ما برای بیمه امدادگران تفکیک جنسیتی قائل شده شده باشیم. این بیمه بر اساس میزان همکاری هر نجاتگر با جمعیت هلال احمر تعریف شده و در آن جنسیت مبنایی ندارد.

وی با بیان اینکه البته در این بخش به دلیل تفاوت در شرایط کار برخی تفاوت‌ها وجود دارد گفت: این بخش دارای تفکیک است چرا که آقایان در پایگاه ها حضور پیدا می کنند و بر اساس درجه و میزان حضور آن‌ها از حداقل پنج شیفت و حداکثر میان هفت تا ۱۰ شیفت کاری از مزایای بیمه کامل برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: برای خانم‌ها در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات و در شعب کشیشک‌هایی را تعریف کردیم که خانم‌ها هم بتوانند حضور پیدا کنند و بر اساس ساعت حضور آن‌ها و حداقل و حداکثرهای تعریف شده آن از مزایای بیمه برخوردار شوند.

ولیپور با تاکید بر اینکه اینطور نیست که زنان امدادگر بیمه نداشته باشند گفت: برای زنان و مردان امدادگر حداقل و حداکثر میزان حضور تعریف شده و بر اساس آنچه که در فعالیت‌های جمعیت و پایگاه‌ها تعریف شده و آن چیزی که به استان‌ها ابلاغ کردیم میزان حضور افراد و به تبع آن بیمه‌ها محاسبه می‌شود.

وی افزود: از آن‌جایی که بسیاری از پایگاه‌های جمعیت در نقاط دوردست و صعب العبور است و خانم‌ها حضور مستمر ندارند تفاوت‌هایی وجود دارد اما شرایط را طوری تعریف کردیم که بر اساس حداقل و حداکثر حضور می‌توانند از این دست مزایا استفاده کنند.

منبع: ایسنا

442052