باند ۳خواهر خشن منهدم شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر که اقدام به ارسال گوشی‌های سرقت به خارج از کشور کرده بود، خبر داد.
تصویر باند ۳خواهر خشن منهدم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی ولیپور گودرزی به تشریح چهار ماموریت پلیس آگاهی در روز گذشته پرداخت و گفت:‌ اولین ماموریت مربوط به بازداشت جاعلان یک برند معتبر است. رسیدگی به این پرونده درپی مراجعه نماینده حقوقی دو شرکت معتبر موادغذایی و بهداشتی در تهران و اعلام شکایتی مبنی بر جعل برند در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی آنان نشان داد که سه مرد جوان در یک محل نامشخص با جعل برندهای معروف غذایی و بهداشتی اقدام به فروش اجناس جعلی کرده و موفق شده‌اند از افراد زیادی در تهران کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تحقیقات شبانه‌روزی هویت و مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شده و سه مرد جوان را به اتهام جعل و کلاهبرداری دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
گودرزی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل و کلاهبرداری اعتراف کردند. همچنین مخفیگاه آنان نیز مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن تجهیزات جعل و کلاهبرداری و کالاهای تقلبی شامل ۳۵۰ کارتن مواد شوینده و ۲۲۰ کارتن مواد خوراکی کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. کارشناسان نیز ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.
زورگیر مسافربرنما بازداشت شد
وی همچنین از دستگیری زورگیر خشن مسافربرنما در شرق تهران خبر داد و گفت: به دنبال وقوع زورگیری‌های سریالی از شهروندان در شرق تهران رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی نشان داد دو مرد جوان در پوشش مسافربر با یک خودرو سفید شهروندان را سوار وسیله‌نقلیه خود کرده و در ادامه با چاقو از آنان زورگیری‌ کرده‌اند. این دو متهم در صورت مقاومت مسافران خود این اقدام را با اعمال خشونت انجام می‌دادند.
ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در گام نخست با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی و متوجه شدند که آنها سابقه دار هستند. با کشف این سرنخ مهم ماموران نسبت به شناسایی مخفیگاه یکی از متهمان در جنوب تهران اقدام کردند که پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضانی کارآگاهان این پایگاه راهی مخفیگاه یکی از متهمان شده و او را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. تعداد از اموال مسروقه نیز از این محل کشف شد.
وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از شهروندان با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند، افزود: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر زورگیری از شهروندان در شرق تهران با همکاری همدستش اعتراف کرد. در حال حاضر با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در رابطه با دستگیری همدست وی همچنان ادامه دارد.
خواهران خشن بازداشت شدند
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند خشن سه خواهر نیز خبر داد و گفت که درپی وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک زن سالخورده در شمال تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد که سه زن جوان به عنوان پرستار وارد خانه مالباخته شده و پس از جلب اعتماد وی لوازم با ارزش خانه را شناسایی و نقشه سرقت را طراحی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه سارقان حرفه‌ای پس از شناسایی اموال با ارزش خانه، با تهدید چاقو دست و پای زن سالخورده را بسته و اقدام به سرقت دلار، طلا و ... از خانه مورد نظر کرده و متواری شده‌اند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شده و در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تحقیقات شبانه‌روزی هویت متهمان را کشف کرده و متوجه شدند که هر سه متهم دارای نسبت خواهری با یکدیگر هستند.
ولیپور گودرزی ادامه داد:‌ کارآگاهان با کشف این سرنخ و انجام اقدامات اطلاعاتی پی بردند که این سه خواهر جزو سارقان سابقه دار نیز بوده و در ادامه مخفیگاه آنها را در جنوب تهران شناسایی کردند. ماموران به دنبال دریافت این اطلاعات و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی راهب مخفیگاه متهمان شده و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی گفت: متهمان پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی سرقت به عنف از زن سالخورده معترف شده و ادعا کردند که برای تامین هزینه‌های اعتیاد و خرید مواد مخدر دست به این سرقت زده‌اند. در ادامه با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مالخر تلفن همراه در تهران با کشف ۵۰ دستگاه تلفن همراه نیز خبر داد و گفت: متهم ۳۰۰ دستگاه را به کشورهای همسایه انتقال داده بود. رسیدگی به این پرونده در روزهای ابتدایی آذرماه جاری در دستورکار کار ماموران قرار گرفت و آنان در تحقیقات ابتدایی از فعالیت یک مالخر حرفه‌ای در جنوب تهران مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند. تحقیقات بیشتر ماموران نشان داد، یک تبعه کشور همسایه موبایل‌های مسروقه را از سارقان خریداری و به یکی از کشورهای همسایه ارسال کرده است.
وی ادامه داد:‌کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از روش های علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه وی شدند و مالخر حرفه‌ای را دستگیر کردند. در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، مرد جوان ۳۰۰ تلفن همراه مسروقه را پس از خریداری از سارقان به کشور همسایه ارسال کرده که در بازرسی از خانه وی ۵۰ گوشی موبایل سرقتی نیز کشف شد.
ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات تکمیلی به جرم خود مبنی بر مالخری و خرید تلفن همراه از سارقان اعتراف کرد، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم آگاهی قرار گرفت.

439846