بازداشت ۶ دلال ارز با ۶۷۵ هزار واحد ارزی و سکه‌های طلا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری شش فعال غیر مجاز ارزی در پایتخت خبرداد.

تصویر بازداشت ۶ دلال ارز با ۶۷۵ هزار واحد ارزی و سکه‌های طلا

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی فعالان غیرمجاز بازار ارز شدند. این افراد به صورت گستره اقدام به خرید و فروش غیرقانونی انواع ارز کرده بودند.

وی در توضیح این ماموریت گفت:‌ در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ مشخص شد این افراد در دفاتر خود در پاساژی واقع در خیابان جمهوری تهران، اقدام به فعالیت غیر مجاز ارزی کرده‌اند. در همین راستا نیز اطلاعات به دست آمده مورد بررسی و پالایش قرار گرفت و مشخص شد که گزارش دریافتی صحیح است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام و مجوزهای مربوط به انجام عملیات اخذ شد، گفت:‌در ادامه با توجه به شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان عوامل پلیس در جریان سه عملیات همزمان شش نفر از فعالان غیرمجاز ارزی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

افشاری با بیان اینکه ماموران اقدام به بازرسی از محل مذکور کردند، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در جریان بازرسی از دفاتر کار این افراد که فاقد هرگونه جواز کسب و تابلو بود، مقادیری انواع ارز شامل ۳۲هزار و ۸۹۰ دلار امریکا، هفت هزار و ۲۱۴ یورو، پنج هزار ۸۷۰ درهم امارات، هشت هزار و ۷۹۵ پوند انگلیس، دو هزار فرانک سوئیس، هشت هزار ۴۰۰ کرون دانمارک، دو هزار و ۸۰ یوان چین، ۳۱۰ لیر ترکیه، پنج عدد نیم سکه، هشت عدد سکه تمام بهار آزادی و ۱۶عدد ربع سکه مجموعا به میزان ۶۷۵ هزار و ۵۹ واحد ارز به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد. همچنین و تعداد زیادی اسناد و مدارک و مستندات مربوط به فعالیت غیر مجازی ارزی نیز از این محل کشف و ضمیمه پرونده متهمان شد.

وی با بیان اینکه متهمان در جریان بازجویی‌هایی انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: در همین راستا نیز پرونده‌ای برای متهمان تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

منبع: مهر

547469

مطالب مرتبط