مصرف نان در خراسان رضوی 30 درصد افزایش یافته است

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق برآوردها و شواهد موجود پیش بینی می شود سرانه مصرف نان در استان و مشهد حدود ۳۰ درصد افزایش یافته باشد.
تصویر مصرف نان در خراسان رضوی 30 درصد افزایش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر شعربافیان افزود: برای محاسبه سرانه مصرف نان نیازمند روش علمی و جامعه آمار مشخصی هستیم اما با مشاهده شرایط و برآوردهای تخمینی می‌توان گفت که از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون میزان مصرف نان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد میان مردم مشهد و استان رشد داشته است.

وی ادامه داد: تغییر الگوی غذایی عامل اصلی افزایش میزان مصرف نان است که با هدف تامین نیاز مردم در این بخش طبق درخواست استاندار خراسان رضوی موضوع افزایش سهمیه آرد و گندم استان در حال پیگیری است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به مناسبتهای مختلف شاهد تخصیص سهمیه ویژه و موردی برای آرد و نان در استان هستیم اما مدیریت استان به دنبال افزایش سهمیه به صورت دائم است زیرا مصرف و نیاز خراسان رضوی بیشتر شده است.

شعربافیان افزود: طی ۲ ماه اخیر در استان تعداد سه هزار و ۳۳۵ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی خراسان رضوی انجام و در این بازدیدها تعداد ۹۹۳ تخلف محرز شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۵۰ تن آرد خارج از شبکه کشف شده است که این میزان آرد، میان نانوایی‌های منتخب توزیع و همچنین طی این مدت ۱۷۷ پروانه واحد نانوایی توسط اتحادیه نانوایان استان ابطال شده است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ آماده دریافت شکایات مردمی در این زمینه است.

پنج هزار و ۶۵۰ واحد نانوایی دارای مجوز در استان خراسان رضوی سهمیه آرد یارانه‌ای دارند.

ایرنا

415945