مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان :

دمای هوا در استان مرکزی با افت ۱۱ درجه ای همراه است

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی الگوهای پیشیابی هوا، کمینه دما در مناطق مختلف این استان روز یکشنبه هفته جاری با افت ۱۱ درجه‌ای همراه است.
تصویر دمای هوا در استان مرکزی با افت ۱۱ درجه ای همراه است

نبه گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، رضا مردادی روز شنبه افزود: به دلیل نفوذ سامانه پر فشار و شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد دمای هوا تا صبح فردا بین ۹ تا ۱۱ درجه کاهش پیدا می‌کند و در برخی مناطق سردسیر استان کاهش دما تا زیر صفر اتفاق می افتاد.

وی بیان کرد: شدت سرمای هوا در شبانگاه بیشتر خواهد بود و این پدیده تا سه‌شنبه در استان مرکزی تداوم دارد.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وزش تند باد امروز به‌دلیل تغییرات فشار هوا در نقاط مختلف استان به‌ویژه در مناطق نیمه جنوب و جنوب شرقی پیش بینی شده است.

مرادی اظهار داشت: امکان افزایش سرعت وزش باد به‌طور لحظه‌ای در برخی از نقاط تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت امروز در استان احتمال دارد و پدیده گرد و غبار برای این مناطق پیش‌بینی شده است.
وی گفت: استان مرکزی از فردا ( یکشنبه) تا روز چهارشنبه جوی پایدار و بدون پدیده قابل ملاحظه خواهد داشت.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۲۶ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق‌آباد و کمیجان با کمینه دمای ۲ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرهای این استان در شبانه‌روز اخیر بوده‌اند.

۱۷۱ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

279795