مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد؛

مدارس دولتی حق دریافت شهریه ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق ندارند شهریه دریافت نمایند گفت: تنها مرجعی که می تواند در مدارس تصمیم بگیرد که شهریه دریافت بشود یا چه مقدار به علت برنامه های مختلف دریافت شود انجمن اولیا و مربیان می باشد که به همین علت اصرار داریم افراد توانمند و دغدغه مند به انجمن های اولیا و مربیان ورود پیدا کنند.
تصویر مدارس دولتی حق دریافت شهریه ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محسن موحدی فر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی امسال با بیش از 285هزار دانش آموز در یزد همزمان با سراسر کشور گفت: سال تحصیلی در اول مهر آغاز خواهد شد و این تعداد دانش آموز در 2هزار و17آموزشگاه و 10هزار و987کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: براساس آماررسمی بیش از 85درصد معلمین واکسینه شده اند اما برآورد ما عدد ۹۵درصد را نشان می دهد چرا که بسیاری از آنها در گروه های سنی دیگر بودند و به همین دلیل دیگر چندان نگران انتقال بیماری کرونا توسط معلمین و حتی دانش آموزان به مدارس نیستیم.

موحدی فر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش مجازی تجربه موفقی برای آموزش و پرورش بود اظهار داشت: در دو سال تحصیلی که مدارس درگیر بیماری کرونا بودند خانواده ها به داد آموزش و پرورش رسیدند و خیلی از معلمین در خانه های خود تبدیل به معلمین آموزش و پرورش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش بر حضوری شدن مدارس است ابراز داشت: اما علیرغم این سیاست ، قرار نیست سلامت دانش آموزان را به خطر بیاندازیم و به همین علت امیدواریم تا اوایل آبان با واکسیناسیون دانش آموزان به صورت کامل، بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از مدارس استان در شهرهای زیر 12هزار نفر دایر می باشند و امیدواریم بتوانیم مدارس این مناطق را به صورت حضوری دایر کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش های مجازی مشکلات و چالش های فراوانی را به وجود آورده است خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایه اول و دوم ابتدایی بیش از 2هزار مرودی داشتیم و حدود3هزار نفر نیز دانش آموز ترک تحصیل در سال گذشته وجود داشته است و تعداد قابل توجهی دانش آموز نیز وجود دارد از وضعیت تحصیل آنها بی خبریم.

موحدی فر ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم در سال تحصیلی جاری با در نظرگرفتن پروتکل های بهداشتی بتوانیم تاحد امکان مقاطع اول دوم ابتدایی را حضوری برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق ندارند شهریه دریافت نمایند گفت: تنها مرجعی که می تواند در مدارس تصمیم بگیرد که شهریه دریافت بشود یا چه مقدار به علت برنامه های مختلف دریافت شود انجمن اولیا و مربیان می باشد که به همین علت اصرار داریم افراد توانمند و دغدغه مند به انجمن های اولیا ومربیان ورود پیدا کنند.

حیران_استان یزد

351268