چرا خانم های باردار ویار می کنند؟

هوس و میل شدید به خوردن برخی از مواد غذایی یا تنفر و بی میلی به برخی چیزها در بارداری ویار گفته می شود که دلایل مختلفی دارد.
تصویر چرا خانم های باردار ویار می کنند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ویارهای بارداری عجیب و غریب و توجیه ناپذیرند که بسیاری از خانم های باردار آن را تجربه می کنند. بر خلاف تصور برخی افراد میل به خوردن ترشی ها و شیرینی ها و بی میلی نسبت به خوردن برخی غذاها زاییده ی تصورات مادران باردار نیست و در دوران بارداری، ویار بعضی از خوراکی ها و بیزاری از برخی دیگر کاملاً حقیقی هستند.

به نظر شما علت ویار بارداری چیست و چرا خانمی که تا دیروز عاشق خوردن جوجه کباب بود، در دوران بارداری به یکباره از این غذا متنفر می شود؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با ادامه این بخش همراه شوید.

چه چیزی باعث ویار بارداری می شود؟

مطالعات نشان می دهد که تقریبا 84 درصد از خانم های باردار در سراسر جهان ویار بارداری را تجربه می کنند. البته علت اصلی و ریشه ای ویار ناشناخته باقی مانده است و هنوز به طور دقیق مشخص نکرده اند که چه چیزی در این دوران باعث می شود که شما به خاطر تمایل به غذاهای شدید زانوهای تان سست شود؟ اگر چه تئوری های مختلفی در مورد دلیل این موضوع وجود دارد که شامل موارد زیر است:

کمبود مواد مغذی در بدن

برخی از متخصصین معتقدند که دلیل بوجود آمدن ویار در دوران بارداری، کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این متخصصین ویار را به عنوان اخطار طبیعی بدن می شناسند. عموما ویار یک اتفاق سمبولیک از کمبود ها و نواقص در رژیم غذایی است. یعنی زمانی که بدن ماده مغذی خاصی را کم می آورد، خودش را به شکل ویار نشان می دهد.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که ویار بارداری می تواند نتیجه تغییرات هورمونی باشد. هورمون های استروژن و پروژسترون از علت های اصلی این تمایلات شدید هستند. این هورمون ها می توانند تغییراتی را در قسمت زبان ایجاد کنند و میل به یک غذای خاص را به وجود بیاورند.

افزایش حس بویایی و چشایی

نوسانات هورمونی همچنین حس بویایی و چشایی را در خانم های باردار افزایش می دهد که یکی دیگر از عوامل ویار است. سطوح بالای استروژن سبب می شود خانم تازه باردار بوی یک غذا را از راه دور حس کنند و به سرعت واکنش نشان دهند.

عوامل روانی

بعضی از خانم های باردار به دلایل روانی و ذهنی به بعضی از مواد غذایی ویار پیدا می کنند. مطالعات در این باره نشان می دهد که ویار برنج در بین زنان آسیایی رایج تر است، در حالی که در کشور های اروپایی زنان بیشتر ویار شکلات می کنند.

حساسیت معده

گوارش برخی خانم ها در دوران بارداری حساس تر شده و آنها به تغییرات حاملگی واکنش سریع تری نشان می دهند. معمولا خانم هایی ویار بارداری شدیدتری دارند که مبتلا به باکتری هلیکوباکتر هستند.

413183