این خوراکی‌ها قاتل استرس هستند!

مواد غذایی به واسطه ویتامین ها و املاح موجود، می توانند در کاهش استرس نقش داشته باشند.

تصویر این خوراکی‌ها قاتل استرس هستند!

به گزارش سایت خبری پرسون، استرس یکی از عوامل تاثیرگذار بر شیوه زندگی است که رژیم غذایی متعادل و تمرین تنفس عمیق از روش های کنترل آن محسوب می شود. چرا که مواد غذایی به واسطه ویتامین ها و املاح موجود، می توانند در کاهش استرس نقش داشته باشند.

یک رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت و کمک به کاهش استرس اهمیت زیادی دارد. برخی غذاها و نوشیدنی ها تحریکات قوی در بدن ایجاد می کند و به طور مستقیم سبب بروز استرس می شود.

مواد غذایی موثر در تشدید علائم استرس:

· چای، قهوه، کاکائو و شکلات

· نوشیدنی های حاوی جوش شیرین و نوشابه های کولا

· غذاهای آماده و فرآوری شده

· شکر

· غذاهای سرخ شده و چرب

مواد غذایی موثر در کاهش استرس:

· غذاهای دارای فیبر بالا: استرس سبب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می شود. در اینگونه موارد توصیه می شود غذاهای فیبردار مصرف کنیم تا حرکات دستگاه گوارش تنظیم شده و عملکرد روده بهبود یابد.

در غذای روزانه ما باید دست کم ۲۵ گرم فیبر وجود داشته باشد. میوه ها، سبزی ها و غلات سبوس دار از منابع بسیار خوب فیبر محسوب می شود.

· غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا: کربوهیدرات ها سبب آزاد شدن ماده سروتونین در مغز شده و آرامش می شود. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات عبارتند از: برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان و ذرت.

به خاطر داشته باشیم مصرف بالای مواد غذایی نشاسته ای می تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود.

· سبزی ها: تولید سروتونین در مغز به نوع تغذیه بسیار حساس است. مصرف بیشتر سبزی ها تولید سروتونین را در مغز افزایش می دهد و به ما کمک می کند تا بر استرس خود غلبه کند.

412183