آمار عجیب تصادفات رانندگی در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در بزرگراه آزادگان و شهیید همت رخ می‌دهد
تصویر آمار عجیب تصادفات رانندگی در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ احسان مومنی درباره آمار و میزان تصادفات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، گفت: روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده می‌شود و همکاران من در صحنه تصادف حضور پیدا کرده و تصادفات را بررسی می‌کنند. از این ۱۷۰۰ خبر تصادف، در ۲۰۰ مورد آن کروکی خسارتی ترسیم می‌شود و حدود ۶۰ مورد آن نیز منجر به ترسیم کروکی جرحی می‌شود.

مومنی افزود: روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ نفر در حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران مصدوم می‌شوند و متاسفانه هر دو روز سه نفر از شهروندان به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال جاری ۴۴ درصد متوفیان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که نیمی از تصادفات عابران پیاده در محورهای بزرگراهی به علت عبور عرضی و غیرمجاز آن‌ها ازعرض بزرگراه است. این افراد به جای عبور از پل‌های عابر پیاده، از عرض بزرگراه عبور می‌کنند و جان خود را از دست می‌دهند.حدود ۴۳ درصد از متوفیان رانندگی راکبان موتورسیکلت هستند که نیمی از تصادفات آن‌ها بدلیل شدت ضربه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی است و این افراد در محل حادثه فوت کرده اند.

مومنی افزود: رانندگان خودرو و سرنشین خودرو حدود ۱۳ درصد از تصادفات فوتی را تشکیل می‌دهند که غالبا در محورهای بزرگراهی بوده و دلیل آن نیز سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.

وی گفت: منطقه پنج بیشترین سهم متوفیان حوادث رانندگی در سال جاری را با ۱۲ درصد از کل تصادفات به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن منطقه ۱۵ و منطقه ۱۸ قرار دارند که از ۲۲ منطقه شهرداری، این سه منطقه یک سوم متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده اند.

مومنی اضافه کرد: مناطق پنج، هفت و ۱۲ بیشترین افزایش متوفیان در سال جاری را داشته اند. این یک تذکر جدی است و نشان‌دهنده این است که مسئولین شهری باید توجه بیشتری به اصلاحات هندسی، آشکارسازی‌ها و هوشمندسازی معابر بویژه نصب دوربین‌های کنترل سرعت، کنترل تخلفات و عبور از چراغ قرمز داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ بصورت ویژه و با افزایش تیم‌ها و برخورد با تخلفات سعی دارد تا در ماه‌های آتی حوادث در این مناطق را کاهش دهد.

411401