افزایش تصادفات در اثر بی دقتی عابران پیاده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعا این آمار، افزایش خواهد داشت.
تصویر افزایش تصادفات در اثر بی دقتی عابران پیاده

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ"اسماعیل خوشوقت" گفت: یک سوم تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می زنند که از ابتدای سال 1401 تا کنون 67 نفر عابر به همین علت جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفا رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان ،بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعا این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ خوشوقت، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی ، عبور از محل های مجاز مانند پل های عابر پیاده و خط کشی ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار خطرناک برخی دست فروشان در قرار دادن کودکان با تابلو در وسط خیابان برای تبلیغ و حرکت هم مسیر عابر در جهت مسیر ترافیک در طول خیابان نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ خوشوقت از دستگاه های مسئول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل های عبورعابران پیاده کمک کنند.

منبع:خبرآنلاین

457803