«نذر مخصوص» سوژه پویش پویا شد

چهاردهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از امروز دوشنبه ۱۰ مرداد آغاز می‌شود.

تصویر «نذر مخصوص» سوژه پویش پویا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، چهاردهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا و انتشارات رود آبی، با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از دهم مردادماه شروع به‌کار می‌کند.

یکی از اتفاقاتی که با آمدن روزهای عزا بسیار همه‌گیر می‌شود و کودکان نیز در معرض آن قرار می‌گیرند، نذری دادن و نذری گرفتن در هیأت‌ها و مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) است. خیلی از خانواده‌ها هم نذر می‌کنند و در مقیاس‌های کوچک‌تر غذا می‌پزند. گاهی هم برخی افراد ممکن است با ایده‌ای خلاقانه نذری‌هایی غیر از غذا داشته باشند.

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر نام‌آشنا و متعهد کتاب‌های کودک که تا به امروز چندین اثر با موضوعات مختلف حول و حوش عاشورا و اربعین منتشر کرده است؛ این بار در کتاب «نذر مخصوص» به سراغ مفهوم «نذر کردن» رفته است اما از منظری جدید.

در این داستان با کودکی به نام نرگس مواجهیم که معنی نذری را نمی‌داند. برای همین ذهنیتی پاک درباره نوع نذری کردن دارد و وقتی مفهوم آن برای کودک توضیح داده می‌شود، ایده‌ای را مطرح و پیاده می‌کند که با همه نذری‌های دیگر دوستانش فرق دارد.

جوایز چهاردهمین دوره از پویش پویا، ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و شرکت در مسابقه می‌توانند عدد ۹ را به ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ ارسال کرده، یا مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آن را تهیه کنند.

منبع: مهر

408508