حرم شاهچراغ (ع)، ایستگاه پایانی جشنواره کتابخوانی رضوی

دوشنبه _نهم خردادماه اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان،_ در آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شود.

تصویر حرم شاهچراغ (ع)، ایستگاه پایانی جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان، دوشنبه _نهم خردادماه_ در آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ (ع) در شیراز برگزار می‌شود. این جشنواره ساعت ۱۷:۳۰ دوشنبه _نهم خردادماه جاری_ به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد www.iranpl.ir، صفحه آپارات www.aparat.com/iranpl و صفحه اینستاگرام نهاد @iran.libraries پخش خواهد شد.

یازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، با انتشار فراخوانی از بیست‌ودوم خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز دهه کرامت، شروع به فعالیت کرده است.

بنا بر این گزارش، این جشنواره که از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده، در پنج سال اخیر با افزایش چشم‌گیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده است، بدون تردید می‌تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفا کند.

ششمین دوره این جشنواره با مشارکت بیش از ۲۳۵ هزار نفر، هفتمین دوره با مشارکت بیش از ۶۴۸ هزار نفر، هشتمین دوره با مشارکت بیش از ۵۵۸ هزار نفر، نهمین دوره با مشارکت بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر و در دهمین دوره نیز با وجود مشکلات و چالش‌های پیش رو به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور که به حذف بخش مکتوب این جشنواره و تمرکز بر شرکت از طریق فضای مجازی منجر شد، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند.

منبع: ایمنا

399381

مطالب مرتبط