از خرید زمین تا طراحی نمای ساختمان و عایق بندی

تا حالا صفر تا صد ساختمان را شمرده اید ببینید چند مرحله دارد؟

تصویر از خرید زمین تا طراحی نمای ساختمان و عایق بندی

به گزارش سایت خبری پرسون، مراحل صفر تا صد ساختمان:

  1. خرید زمین یا زمین برای ساختمان
  2. طراحی و دریافت نقشه و پروانه ساخت و دریافت مجوز های ساخت و...
  3. گود برداری زمین (اگر نیاز بود در بعضی مواقع گودبرداری انجام نمیشود.
  4. آرماتوربندی و ریختن فنداسون برای افزایش مقاومت ساختمان
  5. قالب بندی با استفاده از انواع قالب ها مانند قالب های چوبی، پلاستیکی و...
  6. بتن ریزی و بعد از گرفتن و خشک شدن بتن جدا کردن قالب ها
  7. ساخت اسکلت (ستون) فلزی یا بتونی
  8. ساخت سقف یا طاق زنی
  9. دیوار چینی با استفاده از مصالح مورد نیاز
  10. اجرای تاسیسات قبیل لوله کشی، سیم کشی، برق کشی و...
  11. نصب در ها و پنجره ها
  12. اجرای پوشش برای کف (معمولا از سنگ، سرامیک، پارکت، چوب و... استفاده میشود)
  13. گچ کاری دیوار و بقیه جا های مورد نیاز
  14. اجرای نمای ساختمان
  15. اجرای دکوراسیون داخلی و فضای سبز بیرون و حیاط خانه

در انجا دیدیم که از صفر تا صد یک ساختمان در 15 مرحله انجام میشود؛ به نظر شما کدام مرحله جزو اصلی ترین مراحل میباشد؟

از نظر ما همه مراحل جزو اصلی ها میباشند و همه دست به دست هم یک ساختمان را از صفر تبدیل میکننده به یک ساختمان تکمیل و شکیل زیبا در این 15 مرحله هر سازنده ای با توجه به سلیقه خودش مصالح و مواد ساخت ساز رو انتخاب و استفاده میکنه. در این میان دیدیم که وقتی تو کوچه راه میریم بعضی کوچه ها دلباز و بعضی کوچه ها خشک و بی روح هستند و دلیل آن دو چیز میباشد که شما هم احتمالا بهش دقت کرده اید 1- فضا و درخت کاری که داخل کوچه انجام شده 2- نما های ساختمان این دو عامل باعث زیبا سازی ساختمان و حتی کوچه و خیابان ها میشود.

چرا نمای ساختمان مهم است؟

اهمیت نمای ساختمان

نمای ساختمان یه عنصر مهم در زیباسازی شهر، خیابان و حتی کوچه محل سکونت شماست اگر همه ساختمان ها از نمای سنگ استفاده کنند کل کوچه ها و خیابان ها تکراری میشود به عنوان مثال اگر قرار بود کل ایران یک باغ باشد و همه درخت سیب کاشته باشند دیگر جا با جا فرقی نمیکرد.

در حال حاضر ساختمان هایی که در ایران ساخته میشوند با آن تکنولوژی قدیمی که بوده و تبلیغات گسترده که در قدیم انجام شده کار میکنند به عنوان مثال اکثر کوچه ها که محل عبور خیلی از ما ها است میبینیم که ساختمان ها از نمای سنگ و یا آجر استفاده کرده اند و ممکن است نمای ترکیبی از این دو ساختمان نیز ببینیم؛ نمای کامپوزینت هم که به دلیل بی کیفیت بودن و ضعف در آتش سوزی خیلی کم استفاده میشود، ولی خیلی کم شده که ماها نمای پلی استایرن را در ساختمان ها ببینیم و دلیل ان هم تحقیق نکردنه مردم در مورد تکنولوژی های جدید هستش.

نمای پلی استایرن چیست؟

نمای پلی استایرن یک نمای فوق سبک ساختمان میباشد که چند سالی هست در ایران و با کیفیت خیلی بالا تولید میشود این نمای ساختمان یکی از نما هایی است که جزو نما های پیش ساخته ساختمان به حساب می آید این نمای ساختمان با دارا بودن ابزار نما های سبک زیادی که دارد باعث شده است نما های بسیار شکیل و زیبایی همچون نماهای رومی را با کم هزینه ترین حالت و بدون نیاز به رابیتس کاری و شاسی کشی ساختمان خود این نما را نصب کنید یکی از دلایلی که این نما جدیدا در حال محبوبیت سبک بودن آن است.

مقاومت نمای سبک پلی استایرن به این شکل میباشد که به دلیل تولید و ساخت آن ها از مواد پلیمری و فوم نسوز eps با دانسته 22 یکی از با کیفیت ترین ابزار نما هایی میباشد که به عنوان نمای ساختمان میتوان از آن استفاده کرد.

مزایای نمای ساختمان بهینا نما عایق حرارتی در مقابل سرما و گرما که باعث حفظ انرژی تا 60 درصد میشود، از این نمای فوق سبک در مناطق رطوبتی نیز به دلیل عایق رطوبت بودن استفاده میشود و یکی از دلایل آن نبستن لجن و رویدن گیاه در میان شیار های آن است که تا 40 درصد از بازسازی نمای بیرونی ساختمان شما رو نجات میدهد، استفاده از این نما برای آکوستیک کردن ساختمان خود به دلیل عایق صوت و صدا بودن و موردی که بسیار جذاب میکنه این نما رو قابلیت رنگ پذیری بالایی هست که دارد که باعث میشود شما هر رنگ دلخواهی رو که علاقه دارید رنگ کنید.

نمای پیش ساخته چیست؟

نمای پیش ساخته از جمله نماهایی است که امروزه بسیار رایج شده است و از نمای پیش ساخته عموما در منازل مسکونی استفاده میشود و دلیل نام گذاری آن به عنوان پیش ساخته یعنی ابزار نما های شما در فضا و کارخانه ای دیگر تولید میشود و در محل ساخت و ساز شما تحویل داده میشود برای نصب که با این توضیحات داده شده این نتیجهخ گیری میشود که سرعت بالا در نصب نما های پیش ساخته و این مورد را باید گفت که نمای سبک ساختمان پلی استایرن یکی از سبک ترین و مقاوم ترین نما های پیش ساخته ساختمان تا کنون مییاشد.

نمای فوم یکی از سبک ترین نماها

شاید براتون عجیب باشه ولی نمای پلی استایرن خودش نیز یک نمای فوم میباشد نمای پلی استایرن از فوم های نسوز استفاده شده است که در هنگام اتش سوزی خودش باعث افزایش اتش نشود و بلکه خودش سعی در خاموش کردنش را داشته باشد. نمای پلی استایرن از با کیفیت ترین فوم های نسوز تولید شده که در ایران هم تنها تولید کننده بهینا نما میباشد، بهینا نما بزرگ ترین تولید کننده نمای سبک و تولید کننده ابزار نما های پیش ساخته از جنس پلی استایرن میباشد که صادرات به کشور های اروپا غربی، اسیا شرقی و همسایگان ایران دارد.

منبع: behinanama.com

406991