فروش خودرو در اروپا از رونق افتاد

داده‌های انجمن خودروسازان اروپا نشان می‌دهد که با کمبود تراشه‌های رایانه‌ای، فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا به ۴.۶ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

تصویر فروش خودرو در اروپا از رونق افتاد

به گزارش سایت خبری پرسون، فروش در ایتالیا ۲۲.۷ درصد، ۱۶.۳ درصد در فرانسه، ۱۱ درصد در آلمان و ۱۰.۷ درصد در اسپانیا کاهش یافته است. در سال گذشته، صنعت خودرو با کمبود تراشه‌های رایانه‌ای که بسیاری از سیستم‌های خودرو را کنترل می‌کند، گرفتار بوده است زیرا تولیدکنندگان تراشه نتوانستند با تقاضای خود همراه باشند چون اقتصاد جهان پس از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود یافته است.

نااطمینانی اقتصادی ناشی از جنگ، افزایش قیمت‌ها و افزایش نرخ‌های بهره ممکن است مانع از بهبود فروش در آینده شود. در حالی که وضعیت تراشه‌های کامپیوتری رو به بهبود است، خودروسازان اروپایی تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفتند زیرا تعدادی از سازندگان قطعات در آنجا مستقر بودند.

نااطمینانی اقتصادی ناشی از جنگ، افزایش قیمت‌ها و افزایش نرخ‌های بهره ممکن است مانع از بهبود فروش در آینده شود زیرا مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را برای اقلام بزرگ کاهش می‌دهند.

فولکس واگن جایگاه خود را در صدر رده‌بندی حفظ کرد اما سهم بازار گروه آلمانی از ۲۵.۸ به ۲۴.۱ درصد در نیمه اول سال کاهش یافت. فروش با ۱۹.۴ درصد کاهش به ۱.۳۵ میلیون دستگاه رسید. استلانتیس همچنین شاهد کاهش سهم بازار خود بود و از ۲۱.۳ به ۱۹.۴ درصد کاهش یافت زیرا فروش این خودروساز اروپایی-آمریکایی با ۲۱.۱ درصد کاهش به ۱.۰۹ میلیون دستگاه رسید.

در همین حال، هیوندای فروش خود را ۱۲.۶ درصد افزایش داد و به ۵۵۶ هزار و ۳۶۹ دستگاه رسید که به سازنده کره‌ای کمک کرد تا سهم بازار خود را از ۷.۶ به ۹.۹ درصد افزایش دهد. رنو فروش خود را با کاهش هفت درصدی به ۵۲۲ هزار و ۳۱۵ دستگاه رساند اما گروه فرانسوی با این وجود شاهد افزایش سهم بازار خود از ۸.۷ به ۹.۳ درصد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنها تولیدکننده‌ای که فروش خود را در اروپا در نیمه اول سال افزایش داد هوندا بود، اما تنها ۳۷۱ هزار و ۱۳ دستگاه خودرو فروخت و کمتر از یک درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

منبع: ایسنا

405968

سازمان آگهی های پرسون