عید سعید غدیر خم عید انسانیت است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: اعیاد بسیاری در طول سال وجود دارد که عید سعید غدیر خم روح این اعیاد است.
تصویر عید سعید غدیر خم عید انسانیت است

به گزارش سایت خبری پرسون، امام جمعه اراک گفت: عید سعید غدیر خم، تنها عید اسلام و تشیع نیست بلکه عید انسانیت است.

وی افزود: عید سعید غدیر خم، تنها عید اسلام و تشیع نیست بلکه عید انسانیت است و در نهایت تمام انسان‌ها زیر چتر امام علی (ع) و حضرت مهدی (عج) قرار می‌گیرند.

امام جمعه اراک با اشاره به جایگاه عید سعید غدیر خم گفت: عید غدیر خم جایگاه باعظمتی دارد و شیعه و سنی وظیفه دارند این الگوی با عظمت را در گفتار و عمل به جهانیان نشان دهند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: مسئله عید غدیر خم باید در کشور و استان مرکزی جدی گرفته شود و برگزاری هرچه با شکوه تر این ایام با معنویت کامل در دستور کار همگان قرار گیرد.

آمریکا و اسرائیل به دنبال منافع خود در کشورهای عربی هستند

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال منافع خود و نفت و گاز کشورهای عربی هستند لذا کشورهای عربی نباید به آنان اعتماد کنند بلکه باید به اسلام برگردند و برای پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی وحدت و همدلی پیشه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمریکا و دشمنان اسلام و قرآن چیزی جز سلاح، بمب و موشک برای دنیا نداشته و این کشورها با داشتن ۱۳ هزار بمب اتم در وزارتخانه‌های خود می‌توانند ۱۰ بار زمین را نابود کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: جامعه بشری با بمب اتم آباد نمی‌شود بلکه با احکام امام علی (ع) و انسانیت آباد می‌شود.

عفاف و حجاب سرمایه خانواده و جامعه اسلامی است

وی عنوان کرد: عفاف و حجاب سرمایه خانواده و جامعه اسلامی است، رضاخان ضد عفاف و حجاب بود که با به توپ بستن مسجد گوهرشاد صدها نفر را در این مسجد به خاک و خون کشید.

امام جمعه اراک ادامه داد: خانواده‌ها، پدران و مادران باید با برخوردهای حکیمانه و آموزنده ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مرزی بین عفاف و حجاب و بی‌بندوباری وجود دارد که این مرز باید رعایت شود و افراد با بی‌بندوباری به جایی نخواهند رسید.

منبع: مهر

405788