روشی برای مبارزه با کرم ساقه خوار در شالیزارها

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: برای مبارزه بیولوژیک تاکنون ۵۱۰ تریکوکارت بین کشاورزان توزیع کرده ایم.
تصویر روشی برای مبارزه با کرم ساقه خوار در شالیزارها

به گزارش سایت خبری پرسون، علی موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام وجین نیز در ۹۹ درصد از شالیزارهای استان انجام شده است، افزود: فقط به صورت موردی برخی از کشاورزان وجین را انجام نداده‌اند که باید هرچه سریعتر به پایان برسانند.

موسوی ادامه داد: تاکنون در پنج درصد از شالیزارها معادل ۱۲ هزار هکتار ظهور خوشه ساقه های طلایی برنج گزارش شده است.

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کرم ساقه خوار برنج یکی از مهمترین آفات برنج محسوب می شود، ادامه داد: برای مبارزه با این آفت دو روش بیولوژیک و شیمیایی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برای مبارزه بیولوژیک از تریکوکارت استفاده می‌شود یادآور شد: برای مبارزه ۵۱۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان ۵۱۰ تریکوکارت توزیع شد.

موسوی اظهار کرد: برای مرحله دوم نیز بنا داریم در ۵۱۰۰ هکتار دیگر از شالیزارها مبارزه را انجام دهیم که تا ده روز دیگر به اتمام می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو به کشاورزان توصیه می‌کنند از موادشیمیایی نظیر کلر برای از بین بردن آفات استفاده کنند که نباید به هیچ وجه به توصیه این افراد سودجو عمل کنند. خوشبختانه کشاورزان آگاه به ضرر این مواد هستند و انجام نمی دهند زیرا کلر باعث تخریب و مسمومیت خاک شالیزارها می شود.

404335