۵ دلیل شوکه‌کننده برای خوردن این میوه تابستانی

آلو کالری نسبتا پایینی دارد اما حاوی مقدار فراوانی از ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است.
تصویر ۵ دلیل شوکه‌کننده برای خوردن این میوه تابستانی

به گزارش سایت خبری پرسون، آلو ماده غذایی بسیار مغذی با خواص فراوان برای سلامتی است. این میوه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است که خطر بروز برخی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. آلو را می‌توان به‌شکل تازه یا خشک‌ شده (آلو خشک یا آلو بخارا) مصرف کرد. آلو و آلو خشک خواص بسیاری برای سلامتی دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به درمان یبوست و پوکی استخوان اشاره کرد. مجله دلتا در ادامه به بررسی خواص آلو برای سلامتی می‌پردازیم.

کمک به بهبود یبوست

کمک به بهبود یبوست از خواص آلو و آب آلو محسوب می‌شود. این امر تا حدی به‌خاطر فیبر موجود در آلو است. هر عدد آلو حاوی تقریبا یک گرم فیبر است. بیشتر فیبر موجود در آلو از نوع غیرمحلول است. یعنی در آب حل نمی‌شود. آلو با افزایش حجم مدفوع موجب پیش‌گیری از یبوست و افزایش سرعت حرکت ضایعات در دستگاه گوارش می‌شود.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

آلو و آلو خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که در کاهش التهابات و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد موثر هستند. آلو و آلو خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنلی هستند که تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت دارند. براساس برخی مطالعات میزان پلی‌فنل‌ها در آلو بیش از دو برابر میوه‌های معروفی مانند شلیل و هلو است.

کمک به کاهش قند خون

آلو با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در کاهش قند خون موثر باشد. آلو و آلو خشک علی‌رغم داشتن کربوهیدرات نسبتا بالا، پس از مصرف، باعث افزایش چشمگیر قند خون نمی‌شوند. فیبر می‌تواند میزان جذب کربوهیدرات را پس از وعده غذایی در بدن کاهش بدهد. درنتیجه باعث می‌شود قند خون به‌جای جهش ناگهانی، به‌طور تدریجی بالا برود. بنابراین مصرف میوه‌هایی مانند آلو خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

کمک به سلامت استخوان

آلو خشک برای سلامت استخوان مفید است. برخی مطالعات از تاثیر مصرف آلو در کاهش بروز بیماری‌های ناشی از ضعف استخوان مانند پوکی استخوان و استئوپنیا (کاهش تراکم استخوان) حکایت دارند. آلو خشک نه‌تنها می‌تواند از بروز مشکلات استخوان جلوگیری کرده، بلکه در بهبود آن‌ها نیز موثر است. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که آلو خشک می‌تواند سطح برخی هورمون‌های موثر در تشکیل استخوان‌ها را افزایش بدهد.

کمک به سلامت قلب

مصرف منظم آلو و آلو خشک به سلامت قلب کمک می‌کند. آلو و آلو خشک به‌خاطر خاصیت بالقوه‌شان در کاهش فشار خون و کاهش کلسترول مطالعه شده‌اند. این دو، از عوامل عمده بروز بیماری‌های قلبی هستند. تاثیرات مثبت آلو و آلو خشک بر بیماری‌های قلبی احتمالا به‌خاطر وجود فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید مطلب تنظیم فشار‌خون با ۶ نوشیدنی فوق‌العاده را بخوانید.

403595