بازار خودرو با اخبار مذاکرات قطر نزولی شد

ریزش نرخ دلار در بازار امروز 6 تیرماه 1401 موجب شد تا بازار خودرو افت یک تا دو میلیون تومانی در بازار داشته باشد.
تصویر بازار خودرو با اخبار مذاکرات قطر نزولی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با شنیدن اخبار مثبت برجام و ادامه مذاکرات در قطر نرخ دلار در بازار روند نزولی به خود گرفت و این امر موجب شد تا نرخ خودرو هم در بازار عقب نشینی کند.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت بیشترین افت قیمت در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو رقم خورد و محصولات سایپا رشد قیمت کمتری در بازار داشتند.

از سوی دیگر هرچند این روزها بازار خودرو شکل صعودی به خود گرفته است، اما اخبار مثبتی که از مذکرات شنیده می شود از یک سو و کاهش نرخ دلار از سوی دیگر و انتظار برای تعیین تکلیف واردات خودرو که شاید در روزهای آینده به سرآید، موجب شده تا خریداران خارج از گود نظاره گر این میدان باشند تمایلی به ورود به بازار از خود نشان ندهند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز افت 2 میلیونی قیمت در بازار داشته اند با این شرایط امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار 398 میلیون تومانی شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم 405 میلیون تومان باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند،‌ با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار با افت یک میلیونی، 509 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم بدون تغییر 399 میلیون تومان در بازار باقی ماند، «رانا پلاس» هم تغییر قیمت نداشت و 308 میلیون تومانی قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز افت یک و 2 میلیون تومانی داشتند، با این شرایط «سمند LX » در بازار 300 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» نیز در بازار افتی 2 میلیونی داشت و 350 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت «سمند سورن پلاس» هم امروز 357 میلیون تومان در بازار قیمت باقی ماند و افت 2 میلیون تومانی داشت.

ایران 6

منبع: اقتصاد نیوز

403107