سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین؛

سازمان‌های مردم نهاد قزوین در حوزه احیای حقوق عامه مطالبه گر باشند

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد با توجه به تعهد و تخصص می‌توانند در حوزه حقوق عامه ورود کنند و در این حوزه مطالبه گر باشند.
تصویر سازمان‌های مردم نهاد قزوین در حوزه احیای حقوق عامه مطالبه گر باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی فولیان ،سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در پرتو سند تحول قضائی، گفت: سمن های استان قزوین در این حوزه از ظرفیت ماده ۶۶ قانون دادرسی مدنی، نهایت استفاده را ببرند و در صورت مشاهده تضییع حقوق عامه مراتب را به مراجع مربوط اعلام کنند.

وی با اشاره به نقش نهاد وکالت در کاهش پرونده ها، افزود: این نهاد می تواند در لایه های مختلف جامعه حضور داشته باشد و سواد و دانش مردم را بالا ببرد و برای کاهش آسیب ها تلاش نماید.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: توجه به اولویت ها شرط تحقق اهداف هر سازمانی است و پیشگیری از وقوع جرم وظیفه ذاتی دستگاه قضایی می باشد و شاهد افزایش جرائم و پرونده ها هستیم و باید اولویت بندی در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اولویت بندی کمی و کیفی جرائم باید در دستور کار قرار گیرد و جرائمی که درصد شیوع بالاتری دارند و موجب ناامنی، بی نظمی و کاهش اعتماد مردم به نظام می شود، برای کاهش آنها اقدام شود.

فولیان با تاکید بر شناسایی پاتوق ها و اماکن تجمع معتادان متجاهر، افزود: شهرداری ها وظیفه ایمن سازی اماکن مخروبه را برعهده دارند و البته باید ابتدا مالک را شناسایی کنند و در صورت شناسایی نشدن برای ایمن سازی و پلمب آنها اقدام کند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در خاتمه با اشاره به راه اندازی سامانه سجام، خاطرنشان کرد: مردم و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم می توانند تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی را در این سامانه ثبت کنند که بدون احراز هویت آنها و دریافت هیچ گونه هزینه‌ای انجام می شود.

در ادامه این جلسه از تعدادی از فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه در استان تجلیل شد.

402956