دارنده مدال طلای ایران در مسابقات بین‌المللی موی‌تای:

ورزشکاران رزمی عصبی و خشن نیستند/ ماجرای افتخارات ملی

داوود عبدالمالکی، مربی موی‌تای و مسعود عبدالمالکی، ورزشکار موی‌تای مهمانان دیشب شب‌نشینی بودند؛ این دو برادر با حضور در برنامه از تجربیات خود در رشته ورزشی بوکس تایلندی صحبت کردند و ماجرای افتخارات ملی خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.
تصویر ورزشکاران رزمی عصبی و خشن نیستند/ ماجرای افتخارات ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، داوود عبدالمالکی، مربی موی‌تای گفت: ما از لر‌های توسیرکان استان همدان هستیم؛ خانواده ما نسبتا پر جمعیت است و به طور کلی پنج خواهر و دو برادر هستیم. محصولات مهم توسیرکان شامل گردو و کشمش است که همیشه در شب‌نشینی‌ها قرار دارند. شب‌نشینی در بین مردمان توسیرکان بسیار جا افتاده است و ما همچنان هر هفته با خواهران‌مان دور هم در خانه پدری‌مان جمع می‌شویم.

وی افزود: رشته ورزشی موی‌تای یا بوکس تایلندی بسیار جدی است و در آن ورزشکاران می‌توانند به شکل‌های مختلف به یکدیگر ضربه بزنند. در این مسابقات ضربات آرنج، سر یا حتی گردن گیری هم مجاز است.

او ادامه داد: من فعالیت ورزشی خود را ابتدا از کنگ‌فو آغاز کردم و پس از آن به کیک‌بوکس روی آوردم. پس از مدتی ورزش موی‌تای به ایران آمد و من در سال ۲۰۰۴ وارد مسابقات این رشته ورزشی شدم اما پس از مدتی به سمت مربی‌گری در این رشته رفتم. اکنون من مربی‌گری برادر خود را انجام می‌دهم و خوشبختانه توانستیم نتایج بسیار خوبی به دست بیاوریم.

مسعود عبدالمالکی، ورزشکار موی‌تای گفت: ورزش موی‌تای یا همان بوکس تایلندی یکی از رشته‌های ورزشی مهم به حساب می‌آید که مسابقات آن در سطح جهانی وجود دارد اما متاسفانه همچنان در المپیک حضور ندارد. خوشبختانه این رشته در ایران بسیار موفق عمل کرده و رشد قابل توجهی داشته است.

او اظهار داشت: من از ۱۵ سالگی در این رشته ورزشی فعالیت داشته‌ام و اکنون ۱۵ سال می‌شود که در این رشته فعالیت دارم و در بخش‌های مختلف آن تجربه کسب کرده‌ام. من همچنین توانسته‌ام مدال طلای کاروان ایران را در مسابقات ابوظبی به دست بیاورم. به طور کلی دو مدال طلا به این صورت در ایران وجود دارد که من اکنون بعد از ۱۱ سال موفق به کسب آن شدم. من برای کسب این مدال به یک حریف تایلندی برخورد کردم که او را نیز شکست دادم.

وی ادامه داد: من در سال ۲۰۰۸ در مسابقات جوانان جهان دوم و در ۲۰۱۰ در همان مسابقات اول شدم اما آن‌ها در سطح دوم بود. مدال طلای اخیر من در سطح اول و پیشرفته بود. در این مسابقات توانستم دو حریف خود که آمریکایی و استرالیایی بودند را ناک‌اوت کنم.

ورزشکار گفت: ورزشکاران رزمی اصلا اشخاص عصبی و خشن نیستند؛ ورزشکاران رشته‌های رزمی باید بسیار هوشمندانه رفتار کنند و ضربه بزنند. به طور کلی از آنجایی که به این ورزش‌ها هنرهای رزمی نیز گفته‌ می‌شود، می‌توان گفت هرکس که هنرمندتر باشد در مسابقات پیروز می‌شود.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی»به تهیه کنندگی علی شعبانی از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

402334