هزینه ساخت ورزشگاه های میزبان بازی ایران در جام جهانی 2022 قطر

هزینه ساخت سه ورزشگاه الثومه، خلیفه و احمد بن علی که میزبان بازی های ایران در جام جهانی است چقدر است؟

تصویر هزینه ساخت ورزشگاه های میزبان بازی ایران در جام جهانی 2022 قطر

به گزارش سایت خبری پرسون،به نقل از تجارت امروز جام جهانی فوتبال قطر 2022 آماده است تا 8 ورزشگاه درجه یک را به هواداران حاضر و میلیون‌ها نفری که در سرتاسر جهان آن را تماشا خواهند کرد، ارائه دهد. بیشتر آنها فقط برای این رویداد اصلی ساخته شده اند، برخی دیگر بازسازی شده یا اخیرا افتتاح شده اند. با هزینه ساخت هر یک از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022 آشنا شوید.

از زمان جام جهانی فوتبال آرژانتین 1978، هیچ دوره ای از مسابقات با چنین سطح فشرده ای وجود نداشت است. استادیوم های قطر 2022، در مجموع 8 استادیوم، به یکدیگر نزدیک هستند و مزیت اصلی ساخت اکثر آنها به طور خاص برای رویداد اصلی فوتبال است.

قطر 2022 اولین دوره جام جهانی فوتبال خواهد بود که در خاورمیانه و نه در تابستان برگزار می شود. در عوض، چشمان کره زمین از دوشنبه 21 نوامبر تا یکشنبه 18 دسامبر معطوف به این سرزمین خواهد بود.

بنابراین، باید بیشترین تلاش را برای تسخیر هواداران فوتبال با تجربه‌ای غیر واقعی انجام می‌داد و تا کنون، جام جهانی فوتبال قطر 2022 حداقل با ورزشگاه‌های باورنکردنی که 64 بازی این دوره در آن برگزار می‌شود، به این مهم دست یافته است. برگزار شد. تا انتها با ما همراه باشید تا هزینه ساخت هر یک از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022 بیشتر آشنا شوید.

هزینه هر یک از ورزشگاه های میزبان ایران در جام جهانی قطر 2022

در جام جهانی فوتبال قطر 2022 ایران با کشور های انگلیس، ولز و آمریکاه همگروه می باشد. در زیر به بررسی هزینه ساخت 3 ورزشگاهی که میزبان ایران خواهند بود خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. با توجه به مدیریت و ارتباطات برگزلری این جام جهانی قطر می تواند توجه بسیاری از افراد در دنیا را به خود جلب کند.

ورزشگاه الثومه میزبان بازی ایران با انگلیس در جام جهانی قطر

ورزشگاه الثومه جهانی قطر 2022

این مکان که به‌تازگی در اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد، نمای بیرونی آن الهام‌گرفته از قحفیه، کلاه سنتی مورد استفاده مردان عرب است، و اطراف آن با مناطق سبز پوشیده شده است. هزینه ساخت آن در جام جهانی قطر 2022 حدود 342 میلیون دلار بوده است.

استادیوم بین المللی خلیفه میزبان بازی ایران در برابر ولز در جام جهانی قطر

استادیوم بین المللی خلیفه  جام جهانی قطر 2022
این مکان که طعمی باستانی با رایحه ای آینده نگرانه دارد، تنها مکانی بود که به دلیل قطر 2022 به طور کامل ساخته نشد. در سال 1976 افتتاح شد و از آن زمان به بعد خانه فوتبال قطر بوده است. از سال 2014 تا 2017 که بازگشایی شد، بازسازی شد. هزینه بازسازی 374 میلیون دلار گزارش شده است.

ورزشگاه احمد بن علی میزبان بازی ایران با آمریکا در جام جهانی قطر

ورزشگاه احمد بن علی جام جهانی قطر 2022
این مکان که در مرزهای صحرا واقع شده است، بر روی استادیوم اصلی الریان ساخته شده است که در سال 2015 تخریب شد. کمیته عالی قطر برای تحویل و میراث (SC) به اشتراک گذاشت که تقریبا 90 درصد از مواد تولید شده از تخریب مجدداً ساخته شده است. استفاده شده. فقط در دسامبر 2020 افتتاح شد و هزینه گزارش شده آن حدود 360 میلیون دلار بود.

هزینه ساخت سایر استادیوم های جام جهانی فوتبال قطر 2022

با طولانی‌ترین فاصله بین مکان‌های برگزاری آن 75 کیلومتر / 46 مایل، می‌توان گفت که میزبان جام جهانی به مدت 28 روز تبدیل به دیگ جوشان اکشن فوتبال خواهد شد. شهرهای قطری که از مسابقات اصلی فوتبال استقبال می کنند، دوحه، الوکره، الخور و الریان هستند. در میان آنها، هشت استادیوم که مسابقات در آنها برگزار خواهد شد، وجود دارد.

قطر 2022 قرار است پنج استادیوم تازه ساخته و افتتاح شده، یک استادیوم سنتی و نمادین دیگر با بازسازی مهمی که چند سال پیش به پایان رسید، و یک مکان کاملاً جدید، جواهر تاج، که در یک پروژه شهرسازی نیز جدید واقع شده است، به جهانیان ارائه دهد.

هزینه ساخت ورزشگاه البیت قطر برای جام جهانی

یک چادر عربی عظیم الهام بخش بیرونی آن بود. ساخت و ساز در نوامبر 2015 آغاز شد و در پایان سال 2021 افتتاح شد. البیت اولین بازی جام جهانی فوتبال قطر 2022 را برگزار خواهد کرد. به همین دلیل است که هزینه ساخت آن 847 میلیون دلار گزارش شده است.

هزینه ساخت ورزشگاه الجنوب قطر برای جام جهانی

در سال 1393 کار این مکان آغاز شد. سقف آن بسیار به انگیزه های دریایی مرتبط است زیرا از بادبان های قایق های سنتی دوو الهام گرفته شده است. این استادیوم در سال 2019 درهای های خود را برای عموم باز کرده است. بنا به گزارش ها، هزینه آن حدود 656 میلیون دلار بوده است.

هزینه استادیوم شهر آموزش برای جام جهانی قطر

این استادیوم که به عنوان الماس صحرا تعمید یافته است به هسته آموزشی و علمی قطر نزدیک است. کار احداث آن در سال 2015 آغاز شد و محل مورد نظر در سال 2020 افتتاح شد. مانند بسیاری از استادیوم های قطر 2022، تکنیک های خنک کننده پیشرفته ای را ارائه می دهد. این یکی از گران ترین پروژه های جام جهانی فوتبال آینده با هزینه 700 میلیون دلار بود.

هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل قطر

آخرین بازی جام جهانی فوتبال 2022 قطر در اینجا برگزار می شود، به همین دلیل این مکان باید چشمگیر باشد. انتظارات را برآورده کرد. طراحی بیرونی آن شبیه کاسه ها، ظروف و دیگر آثار هنری جهان عرب و اسلام است. ساخت آن در سال 2017 آغاز شد و در سال 2022 با هزینه گزارش شده 767 میلیون دلار افتتاح خواهد شد.

هزینه ساخت استادیوم 974 قطر

این مکان به اولین مکان موقت و سپس قابل جداسازی در تاریخ جام جهانی فوتبال تبدیل شده است. قطر 2022 از نمای عجیب و غریب خود که با 974 کانتینر قابل عمل ساخته شده است، لذت خواهد برد. این ورزشگاه با نام استادیوم راس ابو عبود نیز شناخته می شود. ساخت آن در سال 2017 آغاز شد اما تا سال 2021 زممان برده است. هزینه ساخت این مکان نامشخص است.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی هزینه های ساخت هر یک از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022 پرداختیم. در این بین سه ورزشگاه الثومه، خلیفه و احمد بن علی میزبان ایران در برابر تیم های انگلیس، ولز و آمریکاه خواهند بود. برآورد هزینه هر یک از استادیوم های فوق را برای شما آورده ایم. قطر می تواند بدون توجه با بازار مالی دنیا در این جام جهانی سود بسیاری کسب کند.

401109

نظرات شما ( 2 نظر )

ناشناس |
یکشنبه 6 آذر 140113:18
بهتر بود جام در دو یا سه کشور نزدیک هم برگزار می شد حیف است بعد جام جهانی تعدادی از این استادیوم ها خراب شود
مهدی |
چهارشنبه 9 آذر 140113:29
چرت نگو واسه چی خراب کنن . مگه ایرانه