برای شستن صورت از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

دروغ نیست اگر بگوییم داشتن پوست خوب، یک رویای همگانی است.
تصویر برای شستن صورت از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌نظر می‌رسد که امروزه همه افراد با مشکلات پوستی کوچک و بزرگ سر و کله می‌زنند و داشتن یک پوست سالم و درخشان به یک آرزوی جمعی تبدیل شده است. در این میان، هستند افرادی که بر مشکلات پوستی خود غلبه کرده‌اند و به پوستی سالم و زیبا رسیده‌اند. اگر در این باره از آن‌ها سؤال کنید؛ قطعاً یک روتین پوستی منظم و اصولی را اصلی‌ترین دلیل آن می‌دانند. یک روتین پوستی مؤثر، دارای مؤلفه‌های بسیاری همانند استفاده از انواع آبرسان، تونر، سرم و... است که شستن پوست با یک شوینده صورت مناسب از اولین و مهم‌ترین مؤلفه‌های آن به حساب می‌آید. دلیل این مسأله حذف آلودگی‌های موجود بر سطح پوست و کمک به تنفس بهتر آن است. با وجود انواع چربی‌های اضافی، عرق، سلول‌های مرده، کثیفی، انواع میکاپ، حتی ضد آفتاب و... که روزانه بر روی پوست قرار می‌گیرند؛ پوست برای تنفس و سلامت، نیاز به شستشو دارد. در این خصوص، خرید شوینده صورت مناسب مسأله به‌شدت مهمی به حساب می‌آید. در ادامه، ما به شما خواهیم گفت که برای شستن صورت خود از چه شوینده‌ای استفاده کنید.

به هنگام خرید شوینده صورت مناسب، به دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟

1) غیر صابونی بودن!

تا سال‌ها پیش، این تصور که صابون برای شستشوی صورت بهترین انتخاب است؛ بسیار رایج بود و کم‌تر کسی پیدا می‌شد که از شوینده صورت برای شستشوی صورت خود استفاده کند. علت اصلی این مسأله را می‌توان شدت بالای قلیایی بودن صابون و قدرت آن در حذف چربی‌ها دانست. اما مدت‌هاست که در مورد عدم استفاده از صابون و در کل شوینده‌های صورت صابونی برای شستشوی صورت، تأکید بسیاری می‌شود. دلیل این مسأله را می‌توان، حذف قوی تمامی چربی‌ها دانست. واقعیت این است که پوست شما برای سالم ماندن به مقداری چربی احتیاج دارد. چربی‌های مفید سطح پوست برای سلامت آن لازم هستند و این در حالی است که صابون و شوینده‌های صابونی صرفنظر از مفید یا مضر بودن چربی‌ها، تمامی آن‌ها را از بین می‌برند و این مسأله به مرور زمان باعث آسیب به پوست می‌شود. بنابراین از شوینده صورتی استفاده کنید که حاوی ترکیبات صابونی نباشد. انواع شوینده صورت به شکل فوم، ژل، کرم و... هستند که می‌توانید جایگزین صابون کرد. البته پن شستشوی صورت مشابه‌ترین جایگزین است که مضرات آن را ندارد. پن، شوینده‌ای مشابه صابون است که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به صابون دارد؛ اما در ترکیبات آن ترکیبات صابونی وجود ندارد. به‌همین خاطر، پن جایگزین مناسبی برای صابون محسوب می‌شود.

2) شوینده صورت مناسب با نوع پوست

پوست افراد مختلف در اثر ژنتیک و عوامل محیطی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. پوست یک نفر می‌تواند به شدت چرب و پوست دیگری به شدت خشک باشد و یا اینکه فردی دارای پوست ترکیبی (مختلط) باشد. این مسأله، مسأله مهمی است که برند‌های مختلف فعال در زمینه تولید شوینده صورت به آن توجه بسیاری دارند و بهتر است شما نیز به آن توجه کنید.

  • شوینده صورت برای پوست چرب

در خصوص پوست چرب، میزان قدرت پاک کنندگی شوینده صورت و در نتیجه استفاده از بهترین شوینده صورت برای پوست چرب اهمیت بسیاری دارد. درواقع شوینده صورتی که فرد استفاده می‌کند؛ نباید بیش از حد قوی یا بیش از حد ضعیف باشد. شوینده‌ای که بیش از حد، قوی باشد می‌تواند با برانگیختن حساسیت پوست، ایجاد خشکی و کشیدگی در آن به آن آسیب بزند و باعث تولید بیشتر چربی در سطح پوست شود. اگر شوینده‌ای قدرت کافی نداشته باشد؛ چربی‌ها را به خوبی پاک نمی‌کند و مشکلات ناشی از چربی زیاد پوست نظیر جوش و آکنه، به قوت قبل باقی می‌مانند. علاوه بر قدرت شوینده توجه به میزان ترکیبات قلیایی و PH شوینده نیز در خصوص پوست چرب همانند هر پوست دیگری، مسائلی مهم و قابل توجه هستند. گفته می‌شود شوینده‌های دارای روغن جوجوبا برای پوست چرب، انتخاب خوبی هستند.

  • شوینده صورت برای پوست خشک

برخی تصور می‌کنند که بهترین شوینده صورت برای پوست خشک، شوینده‌ای است که قدرت پاک کنندگی کمی داشته باشد و پوست را خشک‌تر نکند. این گزاره تا حدی صحیح است؛ با این تفاوت که قدرت پاک کنندگی کم، خود نیز می‌تواند دردسر آفرین باشد. روزانه آلودگی‌های بسیاری بر روی پوست قرار می‌گیرند که اگر شب پیش از خواب از بین نروند؛ می‌توانند مشکلات بسیاری را ایجاد کنند. به‌خصوص در مدت زمانی طولانی. بنابراین شوینده پوست خشکی که انتخاب می‌کنید؛ باید قدرت پاک کنندگی کافی داشته باشد و ترکیبات مرطوب‌کننده مناسب و کافی نیز در آن وجود داشته باشند. ترکیبات دارای روغن نارگیل نیز به‌علت ویژگی آبرسانی و مرطوب کنندگی این روغن، انتخاب مناسبی هستند.

  • شوینده صورت برای پوست مختلط

در مورد شوینده صورت برای پوست مختلط باید بگوییم که پوست مختلط را می‌توان پوستی دانست که دارای ویژگی‌های هر دو نوع پوست چرب و خشک است؛ اما بیشتر حالت رو به چرب دارد. از همین رو، شوینده صورتی که برای این پوست طراحی می‌شوند برای پوست چرب نیز استفاده می‌شوند. احتمالاً تا به حال شوینده‌هایی با عنوان، برای پوست مختلط تا چرب را دیده‌اید! این شوینده‌ها برای افراد دارای پوست مختلط، انتخاب خوبی هستند. البته تقسیم‌بندی دیگری از انواع پوست نیز وجود دارند که بر اساس مشکلات پوستی نامگذاری شده‌اند. به‌عنوان مثال، پوست‌های پر جوش و مستعد آکنه ازاین دسته‌اند. اگر با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستید؛ شوینده صورت مناسب با آن‌ها وجود دارند؛ که می‌توان با استفاده از آن‌ها از شدت این مشکلات کم کرد. به یاد داشته باشید که استفاده از شوینده صورت مناسب پوست، دو بار در روز (پیش از خواب و پس از آن) از اصول اولیه یک روتین پوستی مناسب است که رعایت آن می‌تواند به داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر منجر شود.

خرید محصولات مراقبت از پوست از فروشگاه ایطو

همان‌طور که احتمالاً از نام آن حدس زدید؛ ایطو نام یک فروشگاه شیرازی است که البته عمده فعالیت آن به‌صورت اینترنتی است. شما می‌توانید در ایطو انواع محصولات مراقبت از پوست مناسب با نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط، حساس، دارای لک، نرمال، مستعد آکنه، حساس و... ) را بیابید. محصولات مراقبت از مو نیز بخش دیگر محصولات این فروشگاه را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید برای داشتن خریدی موفق و محصولی مناسب از کارشناسان متخصص این فروشگاه مشاوره رایگان دریافت کنید. محصولات خارجی و داخلی ایطو تماماً اصل بوده و هزینه ارسال آن‌ها رایگان می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید شوینده صورت مناسب می‌توانید؛ به سایت ایطو به نشانی اینترنتی https://eitoo.ir/ مراجعه نمایید.

400829