«بالای آسمان زیر آب» در جشنواره کارلوی واری

فیلم «بالای آسمان زیر آب» به عنوان نماینده ایران در پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلوی واری نمایش داده می شود.
تصویر «بالای آسمان زیر آب» در جشنواره کارلوی واری

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم «بالای آسمان زیر آب» ساخته «درناز حاجیها» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی پروکسیمای جشنواره فیلم کارلووی واری خواهد بود که از تاریخ اول تا نهم جولای (۱۰ تا ۱۸ تیرماه) در کشور جمهوری چک برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم «بالای آسما زیر آب» در سایت جشنواره کارلوی واری آمده است:

هاله و شوهرش امیر باید با شرایط سختی کنار بیایند: پسر چهار ساله آنها ایلیا ناگهان صحبت نمی‌کند. واضح است که هیچ دلیل فیزیولوژیکی وجود ندارد، بنابراین آنها به یک روان‌درمانگر مراجعه می کنند که راه حل اساسی ارائه می دهد. مادر ایلیا که تا به حال از او مراقبت کرده است، قرار است کنار بنشیند در حالی که پدر وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده می گیرد. این تغییر در نظم تثبیت‌شده، خانواده را وارد یک مارپیچ رو به پایین تنش و پرخاشگری می‌کند و دیدن راهی برای خروج از آن بسیار دشوار است.

بخش رقابتی جدید پروکسیما (Proxima) جشنواره فیلم کارلوی واری ویژه فیلم‌های اول کارگردانان است و جایگزین بخش قدیمی «شرقِ غرب» جشنواره شده است و فیلم «مثل یک ماهی روی ماه» در این بخش با ۱۱ فیلم دیگر از کشورهایی چون جمهوری چک، آرژانتین، کانادا، اسپانیا، برزیل و استرالیا رقابت می‌کند.

در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۲ نیز فیلم «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی به عنوان نماینده سینمای کانادا در کنار فیلم‌های «آمریکا» ساخته «رائول گریزر»، «اتاقی از خودم» از «سوسو بلیادزه»، «یک بیمارستان استانی» به کارگردانی «ایلیان متف»، «ایوان چرتوف» و «زلاتینا تنوا»، «بورنهولم لعنتی» به کارگردانی «آنا کازجاک»، «مرزهای عشق» ساخته «توماژ وینسکی»، «سکوت ۶-۹»از «کریستوس پاسالیس»، «معمولی‌ها» به کارگردانی «سوفی لیننباوم»، «واژه» ساخته «بیاتا پارکانووا»، ‌ «باید بیایید و ببینید» به کارگردانی «یوناس تروبا»، «یک ساحل دور» ساخته «ماساکی کودو» و «شام» به کارگردانی «کریستینا بوژیته» و «برونو سامپر»، نامزدهای جایزه گوی بلورین بهترین فیلم و دیگر جوایز اصلی جشنواره هستند.

منبع: همشهری آنلاین

399714