تهمت می زنیم تا شما را از میدان بیرون کنیم؛ به همین راحتی!

هفت خرداد سال 98 ساختمانی در سعادت‌آباد به مرکز خبر تبدیل شد؛ خبر رسید که زنی دراین ساختمان کشته شده اما بخش پررنگ این قتل به میان آمدن نام سیاستمداری بود که در اذهان همگان چهره آرام و منطقی داشت یعنی محمدعلی نجفی! شخصیتی که مورد وثوق دولت‌های مختلف بود.
تصویر تهمت می زنیم تا شما را از میدان بیرون کنیم؛ به همین راحتی!

به گزارش سایت خبری پرسون، نجفی به زندان رفت و آنچه از دست رفت اعتبار این سیاستمدار بود. برخی نه تنها از وقوع این قتل ناراحت نشدند بلکه آن را به سوژه‌ای برای تخریب جناح اصلاح‌طلب تبدیل کردند.

خانواده سیاسیون سیبل هجمـــه فرصت‌طلبان

جدا از قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی نباید فراموش کرد که بخش کوچکی از جریان اصولگرایی بارها سعی داشتند اتهامات اخلاقی به اعضای طیف مقابل خود یعنی اصلاح‌طلبان وارد کنند به‌ویژه در هنگامه‌های انتخابات که بازار اتهام زنی به اصلاح‌طلبان گرم می‌شود و ظاهرا این بی‌اخلاقی برای آنها مانعی ندارد چرا که هیچگاه عذرخواهی نکردند. مانند اتهاماتی که به همسر معصومه ابتکار درباره واردات بنزین زدند و سعی کردند چهره ابتکار که نقش مهمی در دولت‌های پس از انقلاب داشت را خدشه‌دار کنند.

معصومه ابتکار به اتهام زنندگان پاسخ داده بود: «سناریوی واردات بنزین توسط همسر من کاملا دروغین و ساختگی بود که از طریق بولتنی سردرآورد و نماینده‌ای هم تهمتی زد. من با رهبر معظم انقلاب مکاتبه کردم و ایشان دستور دادند مرحوم آقای فیروزآبادی گزارش کاملی تهیه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بی‌پایه و اساس و کثیفی بود. بسیار به خانواده و همسر من ضربه زد. این بی‌اخلاقی‌ها هیچ نسبتی با مسلمانی ندارد.

تهمت‌هایی که علیه من در این سال‌ها ساخته و پرداخته شد، عمدتا سیستماتیک بود و از یک جایی هدایت می‌شد. چون هم تنوع و هم گستردگی‌اش حاکی از این بود که سیستماتیک بود اما چه بی‌حاصل» یا در مورد یاسر هاشمی و خانواده او شایعات زیادی مطرح کردند به عنوان نمونه سال 94 بود که سیداحسان لاجوردی، پسر شهید سیداسدا... لاجوردی در صفحه شخصی اینستاگرام خود این ماجرا را روایت کرد. او در شرح ماجرا نوشت که یک خودروی بی‌ام‌و در نیاوران و قبل از سه راه یاسر، با ماشین او برخورد کرد. او برای ممانعت از فرار بی‌ام‌و که سرنشین آن یک خانم جوان بود، از ماشین پیاده شد و با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس گرفت.

با این حال پس از مدتی قصد انصراف از پیگیری موضوع را داشت اما ادبیات نامناسب خانم بی‌ام‌و سوار او را مصمم به پیگیری شکایت خود کرد پس از آن مشرق نیوز مدعی شدند «یک جست‌وجوی ساده هویت صاحب خودروی بی‌ام‌و و نقطه وصل او با خانم ع - م را به خوبی مشخص می‌کند. مریم سالاری یکی از عروس‌های حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی و خانم عفت مرعشی و همسر یاسر هاشمی است! البته این عروس خانواده آقای هاشمی، یکی از بستگان نسبی آنها نیز هست.

به هر حال بی‌ام‌و جنجالی ماجرای هفت‌تیرکشی سه‌راه یاسر متعلق به خانم مریم سالاری، همسر یاسر هاشمی بوده است!» همچنین بسیاری می‌دانند مریم سالاری، همسر یاسر هاشمی است و علاوه بر آن نسبت خانوادگی دیگری هم دارند اما شایعه شده بود که یاسر هاشمی با یکی از دختران خاندان سعودی ازدواج کرده که خودش با دروغ خواندن این ادعا می‌گوید: «آنهایی که ادعا می‌کنند، سند بیاورند. درمورد دیگری سال 97 بود که حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: «آقای ربیعی پسر شما با فرزند تقی‌زاده معاون‌تان در دبی شرکت دارند و عبدالناصر موسوی جزایری رابط آنهاست و در این رابطه باید توضیح دهید.»

پس از آن علی ربیعی که وزیر تعاون بود در واکنش به این ادعا که با یکی از معاونان وزارت کار در دوبی شرکت اقتصادی تاسیس کرده است، گفت: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد یک روز هم در این وزارتخانه نمی‌مانم. فساد و شفافیت دو دشمن دارد؛ یک عدم شفافیت و دوم سیاسی کردن مبارزه با فساد. من از مجلس می‌خواهم که اجازه ندهیم مبارزه با فساد سیاسی شود. من از یک روحانی انتظار داشتم اول تحقیق می‌کرد و بعد این ادعا را مطرح می‌کرد.

ابعاد بیشتری از قتل میترا استاد

درباره قتل میترا استاد هم برخی سیاسیون اصولگرا بحث‌های زیادی مطرح کردند که خلاف واقع بود. دیروز وکیل نجفی به اعتمادآنلاین توضیح داد: «خانم استاد وارد زندگی آقای نجفی شدند؛ یعنی به عنوان یک شخص مراجعه‌کننده آمده است؛ حالا به شکل و شمایلی توانسته ایشان (آقای نجفی) را جذب کند و به صورت صیغه و ازدواج موقت در ابتدا ارتباط بین آنها برقرار شده است. مسائلی در روابط آنها به وجود آمده که آقای نجفی آن‌قدر عصبی شده است که ایشان اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان قلب رجایی بستری شده است؛ مساله‌ای که ما شاید تا به الان در مطبوعات نگفته‌ایم.

شما وقتی برگ معاینه جسد خانم میترا استاد را ببینید آثار زدن رگ‌های دست را می‌بینید؛ یعنی ایشان هم اقدام به خودکشی کرده است.» گودرزی ادامه داد: «آقای نجفی به لحاظ فشارهایی که در درون خانواده برایشان ایجاد شده است، تهمت‌ها و افتراها و مسائلی که ایشان (خانم استاد) به وجود می‌آورده است، موبایل ایشان را می‌گرفته است... آقای نجفی هم آن شرایط آزادی روحی و روانی را از دست داده و تحت فشار خردکننده‌ای قرار گرفته است و به همین خاطر مرد بزرگی بوده است.

یک چهره سیاسی بوده که تحمل این شرایط برایش راحت نیست و به همین خاطر ایشان اقدام به خودکشی کرد و بعد هم در بیمارستان بستری شد. خودکشی ناموفق بود و درمان شده و به خانه برگشته است و دیگر آن زندگی شدنی نیست.» وکیل نجفی معتقداست: «این قتل پس‌زمینه سیاسی‌دارد. به دو دلیل؛ یکی اینکه مرتکب قتل کسی است که دارای مناصب عالی سیاسی در جمهوری اسلامی است. سابقه ندارد که فردی در چندین دوره وزیر و معاون رؤسای جمهور بوده باشد و مرتکب قتل شده باشد.

اما مساله دومی هم هست که این پرونده را پیچیده‌تر کرده؛ و آن اینکه آقای نجفی در سیستم کاری در شهرداری تهران انسانی پاکدست بود که با فساد مبارزه می‌کرد و پرونده‌های زیادی را تشکیل داد و به دادسرای تهران فرستاد و مسلماً برخی با ایشان در تضاد شدیدی افتادند و شروع به مصاحبه‌ها و گفتارهایی علیه ایشان کردند که ایشان مرتکب قتل شده است و باید مجازات شود. یکی از پرونده‌هایی هم که علیه آقای نجفی تشکیل شد پرونده‌ای [بود که] تحت عنوان افترا ایشان را تحت تعقیب قرار دادند.»

منبع: روزنامه آرمان ملی

399154