حامد عسگری «خال سیاه عربی» را امضا کرد

حامد عسگری نویسنده و شاعر با حضور در غرفه انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب «خال سیاه عربی» که سفرنامه حج‌ وی را شامل می‌شود، برای مخاطبان امضا کرد.

تصویر حامد عسگری «خال سیاه عربی» را امضا کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از دو سال در حال برگزاری است و انتشارات امیرکبیر نیز در این نمایشگاه حضور دارد. یکی از آثاری که در دو سال گذشته و در ایام اوج گرفتن کرونا توسط این ناشر منتشر شد که از نخستین روزهای انتشار خود مورد اقبال عمومی قرار گرفت کتاب «خال سیاه عربی» نوشتۀ حامد عسکری است که سفرنامۀ حج این نویسنده و شاعر است که در آن دلنوشته‌ها، مشاهدات و تجربیات خود را از سفر به سرزمین پیامبر با مخاطبان به زبانی شاعرانه درمیان گذاشته است.

روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه مصادف با سومین روز از نمایشگاه کتاب مراسم جشن امضای کتاب «خال سیاه عربی» با حضور نویسنده برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و امکان دیدار حضوری و گپ و گفت با حامد عسکری در اختیار مخاطبان این کتاب قرار گرفت.

«خدا را توی همان چند سال اول کودکی از چند عینک مختلف دیدم. عینک اول، عینک معلم‌های دینی‌مان بود. خدای معلم‌های دینی مثل خودشان بود. خدایی با عینک کائوچویی که یک سری مقررات وضع کرده بود سخت‌تر از مقررات مدرسه. یک خدای بی‌اخمو و بی‌اعصاب که انگار همیشه از دندان‌درد رنج می‌برد و همین روی کارهایش تأثیر منفی گذاشته بود. از این خدا خیلی می‌ترسیدم.

عینک بعدی، عینک مادرم بود. مثل خودش بود این خدا؛ مثل مادرم! مهربان و صمیمی. همیشه هم یک بغضی توی صدا و چشم‌هایش بود. این خدا را خیلی دوست داشتم. اگر کار بدی می‌کردم سگ‌محلم می‌کرد ولی با یک ببخشید گفتن من، یخش می‌شکست و دوباره بغلم می‌کرد و می‌گفت پسر خوبی باش؛ دلم ریش می‌شه تا برگردی و بگی ببخش!

برای پرستیدن، توسل کردن و پناه بردن سراغ همین خدا می‌رفتم. نه اینکه خداها متفاوت باشند، نه! خدا، یک خدا بود و فقط پنجره‌ای که آدم‌ها از آن به او نگاه می‌کردند فرق می‌کرد. برای اینکه مطمئن شوم انتخابم درست بوده چند باری امتحانش کرده و دیدم نه جواب می‌شود. پس انتخابش کردم برای پرستیدن!»

کتاب «خال سیاه عربی» در ۲۳۴ صفحه توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

منبع: مهر

397124